آفتاب
دبیرکل مجمع مدرسین حوزه علمیه قم:

ستادهای مردمی باید پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند

ستادهای مردمی باید پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند

قم- ایرنا- دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: ستادهای مردمی می توانند به عنوان مرکز اطلاعات مردمی و پل ارتباط بین مردم و دولت، انتظارات و خواسته های آنان را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین موسوی تبریزی دوشنبه شب در آیین تجلیل از فعالان ستاد مردمی دکتر حسن روحانی در قم افزود: ستادهای مردمی دکتر روحانی در کنار احزاب اصلاح طلب، برای انتخابات تلاش های بسیاری انجام داده و نقش بسیار مهمی در حضور مردم در پای صندوق های رای ایفا کردند.
وی گفت: اعضای این ستادها بعد از انتخابات نیز باید درد دل های مردم را بشنوند و دغدغه های مردم را از زاویه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و غیره به دولت انتقال دهند.
موسوی تبریزی اظهار داشت: مردم در انتخابات حق دارند به فرد اصلح رای دهند و فرد منتخب نیز موظف به رفع نیازها و خواسته های مردم است و بی توجهی به خواسته ها و دغدغه های مردم، ظلم در حق آنها می باشد.
وی گفت: باید مشکلات مردم را از سراسر کشور جمع آوری کرد و در صورت امکان آنها را رفع کنند و در حقیقت ستاد مردمی باید به عنوان ستاد خبری رئیس جمهوری فعال باشد.

** مردم در انتخابات با عقلانیت به دکتر روحانی و اعتدال رای دادند
رئیس ستاد دکتر حسن روحانی در کشور نیز در این آیین با اشاره به این که دولت یازدهم مظلوم است، گفت: با وجودی که در سال های گذشته بیشتر تریبون ها، بلندگوها و رسانه ها به شدت دولت تدبیر و امید را تخریب می کردند ولی مردم در انتخابات اثبات کرده که مسیر آنها به سمت و سوی عقلانیت و اعتدال است.
مسعود قبادی افزود: مردم در انتخابات با وجود همه بداخلاقی ها و تخریب ها، بار دیگر به دکتر حسن روحانی رای داده و مسیر اعتدال را انتخاب کردند.
وی بیان داشت: ملت ایران قبل از این دولت، دوران بسیار سختی را پشت سرگذاشته بود و هیچ فرد عاقل، منصف و صاحب تدبیری خواهان بازگشت به آن دوره های گذشته نبود.
وی ادامه داد: در دوره های گذشته به دلیل برخی سیاست ها، در عرصه بین المللی افکار عمومی جهان به صورت عمومی علیه ایران بوده و در داخل نیز شاهد اقتصادی از هم گسیخته بودیم و هر روز خبرهای تلخی به گوش می رسید.
قبادی گفت: ملت ایران در یک انتخابی باشکوه در سال 92، دکتر روحانی را انتخاب کرده و کشور وارد فضای جدیدی شد، هر چند با آن وضعت سخت، کار برای برخی از دولتمردان سخت شده بود ولی با تلاش شبانه روزی، در داخل اعتماد عمومی جلب شد و نگاه منفی را در عرصه بین الملل علیه ایران تغییر دادند.
وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید مدت زیادی مشغول آوار برداری بود و برای این که بار سنگین مشکلات را از دوش ملت کم کند مجاهدت ها و تلاش بی وقفه ای را انجام داده است.
قبادی گفت: دولت در حوزه بین الملل نیز با همین مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه، توانست با غلبه بر رفتار عمومی جهان، ایران هراسی را تبدیل به ایران دوستی کند و عصبانیت مخالفان نظام را می توان به عنوان یک معیار برای این موفقیت دانست.
وی با اشاره به تلاش دولت برای رفع تحریم های ظالمانه ادامه داد: دولت یازدهم در حوزه های بین الملل، کشاورزی، صنعت، گردشگری، تولید و صادرات نفت، ارتباطات، سلامت و بهداشت دستاوردهای بسیار بزرگی داشت.
وی ادامه داد: مخالفان هر چه می توانند فریاد بزنند ولی ملت به خوبی تشخیص داده و با رای قاطع خود به دکتر روحانی اعلام کردند که عملکرد دولت را تایید می کنند.
قبادی گفت: با توجه به فضاهای ایجاد شده علیه دولت، از یک سال قبل تشکلی تحت عنوان ستاد حامیان مردمی روحانی فعال شده است و دولت اگر بخواهد به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند، باید مردم را در کنار خود داشته باشد.
وی تصریح کرد: امروز در دنیا توسعه هم وزن با مشارکت مردم است و جایگاه مردم در توسعه به خوبی دیده می شود و ساختارهای اجتماعی به مراتب مهمتر از توسعه صنعتی است.
قبادی ادامه داد: در دولت یازدهم باید شاهد شکوفا شدن اقتصاد روستایی باشیم، روستاییان در انتخابات دوازدهم به کمک دولت آمدند و باید برای آنها برنامه جدی تری پیش بینی شود.
وی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی حامیان دکتر روحانی در سراسر کشور شکل گرفته و پیشتازتر از ستادهای اصلی فعالیت کردند و امید است این ستادها امروز هم در عرصه های دیگر به دولت کمک کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد که حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
7401 / تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
کد N1718747

وبگردی