آفتاب

انحلال انجمن موسیقی فارس از مجاری حقوقی پیگیری می‌شود

انحلال انجمن موسیقی فارس از مجاری حقوقی پیگیری می‌شود

انجمن موسیقی فارس مدت‌هاست که در حرکتی خلاف اساسنامه و آئین‌نامه شعب استانی انجمن موسیقی ایران، ضمن انجام تغییرات اساسی، سازو کارش را خودسرانه تغییر داده است. از این رو انجمن موسیقی ایران تصمیم به پیگیری حقوقی این ماجرا دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش گزارشی با عنوان "یک اتفاق غیرقانونی در انجمن موسیقی استان فارس و سکوت مسئولان" در خبرگزاری ایلنا منتشر شد که انجمن موسیقی ایران پیرامون مسائل مطرح شده در این مطلب، گزارشی را در اختیار ما قرار داده است که در ادامه می‌آید.

انجمن موسیقی ایران در گزارش خود آورده است:

"انجمن موسیقی ایران در راستای هویت بخشی بیشتر به شعب استانی و تامین زیرساخت‌های لازم در عرصه موسیقی و نظر به لزوم تأمین اهداف پیش بینی شده در اساسنامه این انجمن و با توجه به لزوم تمرکززدایی در خصوص برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های موسیقایی که در سراسر کشور رخ می دهد، اقدام به ثبت رسمی شعب انجمن موسیقی ایران نمود.

براساس آئین نامه تشکیل شعب استانی این انجمن که با نظر لزوم تامین اهداف پیش بینی شده در اساسنامه انجمن موسیقی ایران در خصوص حمایت از هنرمندان و تولیدات موسیقایی سراسر کشور و با توجه به لزوم تمرکززدایی در خصوص برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های موسیقی که در سراسر کشور انجام می‌گیرد، این انجمن اقدام به ثبت رسمی ۳۳ شعبه فعال خود نموده است.

در واقع هریک از این شعب تحت نظر انجمن موسیقی ایران دارای شخصیت حقوقی و غیر انتفاعی می‌باشند که دارای سه رکن هیئت مدیره، رئیس شعبه و مسئول امور مالی بوده که محدوده فعالیت و مسئولیت‌شان در استان ذیربط می‌باشد.

براساس این گزارش، به همت انجمن موسیقی ایران هر یک از این شعب با درج در روزنامه رسمی کشور و تحت شماره ثبت مجزا رسمیت داشته و فعالیتشان با نام انجمن موسیقی آن استان قانونی می‌باشد و هرگونه انحلال آن فقط با پیشنهاد هیئت مدیره شعب و تأیید هیئت امنای انجمن موسیقی ایران صورت می‌پذیرد و هرگونه اقدام غیر و یا ثبت مؤسسه‌ای به این نام غیرقانونی بوده و از درجه اعتبار ساقط است.

نکته مهم در این بخش انتخاب اعضای هیئت مدیره می‌باشد که این امر برای مدت دوسال با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تصویب هیات امنای انجمن موسیقی ایران صورت می‌پذیرد و تجدید این انتخاب برای یک دوره دیگر با تصویب هیات امنای انجمن موسیقی ایران بلامانع است که این ترکیب شامل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا نمانیده تام الاختیار ایشان و چهارنفر از هنرمندان خوشنام و مورد وثوق جامعه موسیقی استان می‌باشند.

گفتنی است هیات مدیره شعب استانی وظیفه انتخاب رئیس انجمن موسیقی استان را برعهده داشته و تا دو دوره با کسب موافقت هیات امنای انجمن موسیقی ایران این مهم قابل تمدید می‌باشد.

در پایان به این نکته باید اشاره نمود که انجمن موسیقی ایران پس از بررسی آخرین وضعیت قانونی انجمن‌ها و برگزاری مجمع سالیانه خویش در راستای هویت‌بخشی به شعب استانی اقدام به ثبت رسمی ۳۳ شعبه خود نمود که در استان فارس براساس پیگیری‌های انجام شده انجمن موسیقی فارس بصورت رسمی همچنان فعال می‌باشد و از این مهم مستثنی نیست و بررسی موضوع عملکرد اداره کل این استان در انحلال انجمن موسیقی استان فارس از طریق مجاری حقوقی خود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد، پیگیری می‌شود."

پیش‌تر ایلنا در گزارشی با عنوان " یک اتفاق غیرقانونی در انجمن موسیقی استان فارس و سکوت مسئولان" به این موضوع پرداخته است.

کد N1718737

وبگردی