آفتاب

نیم میلیون نفر تحت پوشش طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر کشور

نیم میلیون نفر تحت پوشش طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر کشور

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان امسال نیم میلیون نفر تحت پوشش طرح همای رحمت این جمعیت قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، رضا اندام، شامگاه دوشنبه در ضیافت سفره مهربانی استان زنجان افزود: طرح همای رحمت، توزیع بسته های غذایی، پهن کردن سفره های مهربانی و باران مهربانی ( گلریزان برای بیماران صعب العلاج، زندانیان و زنان بی سرپرست) را شامل می شود.
وی افزود: امسال چهارمین دوره طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر در سطح کشور برگزار می شود، قایل نشدن سهمیه برای استانها و اجرای این طرح از سوی آنها با هر سطح توان و استفاده از ظرفیت بنیاد نخبگان 2 تفاوت عمده اجرای طرح در این دوره با سالهای گذشته بوده است.
وی ابراز کرد: طی ارتباطات انجام گرفته با بنیاد نخبگان مراکز استانهای کشور تعدادی از افراد نخبه نیز در طرح همای رحمت و در کنار داوطلبان جمعیت هلال احمر حضور دارند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: رویکرد این جمعیت، جذب حداکثری مردم در بخش های مختلف است و بر این اساس تلاش می کنیم شاخص نیکوکاری را ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: هم اکنون موسسه هایی در جهان وجود دارند که شاخص نیکوکاری کشورهای جهان را منتشر می کنند، اما متاسفانه رتبه نیکوکاری ایران در دنیا چندان مناسب نیست و این وضعیت به جهت نبود خیریه های مختلف نیست بلکه بیشتر نوع گزارش ها ارائه شده است.
اندام افزود: یکی از اقدامات این جمعیت ایجاد فرآیند مدیریت داوطلبان است که این کار با هدف برنامه ریزی، جذب و گزینش، آموزش و حفظ، نگهداری و ارزیابی انجام می شود.
به گفته وی، راهبرد نگهداری داوطلبان جمعیت هلال احمر بسیار ضعیف بوده و رویکرد دیگری مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آمار مربوط به داوطلبان جمعیت هلال احمر در کشور واقعی نیست و برای ارائه آمار صحیح، سامانه جذب برای داوطلبان ارتقا و به روز رسانی خواهد شد و به همه استان ها نیز اعلام شده که افراد داوطلب را وارد این سیستم کنند و اگر این مهم تحقق یابد می توان در پایان سال جاری آمار دقیقی در این ارتباط ارائه داد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1718647

وبگردی