آفتاب
رییس دفترکمیساریای سازمان ملل درامور پناهندگان در مشهد:

خدمات ایران در بیمه سلامت اتباع خارجی در دیگر کشورها کمتر مشاهده می شود

خدمات ایران در بیمه سلامت اتباع خارجی در دیگر کشورها کمتر مشاهده می شود

گرگان - ایرنا - رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران درحوزه بیمه سلامت اتباع خارجی، رعایت حقوق اجتماعی و حق تحصیل پناهندگان ساکن، در هیچ جای دنیا در این سطح ارائه نمی شود.

به گزارش ایرنا از استانداری گلستان 'مولوگتا زودای مامو' روز یکشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در گرگان افزود: کشور ایران سالیان درازی است که سخاوتمندانه از اتباع و پناهندگان خارجی نگهداری می کند و به آنها خدماتی ارائه می دهد، که در دنیا بی نظیر است.
وی عنوان کرد: سال گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تصمیم گرفته شد کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران که سالیان متمادی به اتباع خارجی و پناهندگان خدمات ارائه می دهند، از حمایت های دفاتر سازمان ملل برخوردار باشند و به آنها کمک شود که برهمین اساس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد متعهد است در این راه در کنار کشور ایران و نیز استان گلستان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این دیدار گفت: طبق قانون برادری و برابری که از آموزه های دین مبین اسلام و سیره پیامبر مکرم (ص) است، ما هیچ تفاوتی در خدمت رسانی بین اتباع بیگانه و هموطنان خود قائل نیستیم و اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران از حقوق اجتماعی برخوردار هستند.
علی اصغر طهماسبی افزود: حرفه آموزی اتباع و تحصیل فرزندان آنها یکی از کارهای مطلوبی است که دراین استان اجرایی شده و این مسائل از اولویت های حوزه اتباع و مهاجرین خارجی در گلستان است.
وی با تبریک روز جهانی پناهنده (20 ژوئن برابر با 30 خرداد ) به رئیس دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اضافه کرد: استان گلستان ظرفیت های مطلوبی دارد و آماده هرگونه همکاری با نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هستیم.
'مولوگتا زودای مامو' رئیس جدید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد با هدف آشنائی و بررسی شرایط پناهندگان و مهاجرین خارجی مقیم گلستان به این استان سفر کرده است.
وی همچنین با مدیران و شرکای اجرایی دستگاه های خدمات رسان به پناهندگان دیدار و گفتگو کرد.
وی قرار است فردا دوشنبه از کارگاه خیاطی ویژه زنان افغان در گرگان بازدید کند.
3014/1648
تنظیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
کد N1717546

وبگردی