آفتاب
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارندگی در استان‌های شمال کشور/ خلیج فارس مواج است

بارندگی در استان‌های شمال کشور/ خلیج فارس مواج است

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا استان‌های شمالی کشور شاهد بارش باران و کاهش نسبی دمای هوا هستند و خلیج فارس نیز مواج خواهد بود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، به‌ویژه در سواحل غربی خزر، ابرناکی و بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: فردا دوشنبه (۲۹ خرداد) نیز در بخش‌هایی از شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی تأکید کرد: در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در سه روز آینده بخش‌های مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وظیفه دربارهٔ وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز یکشنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و فردا دوشنبه، آسمان تهران صاف خواهد بود و حداکثر و حداقل دما در این روز ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد N1717401

وبگردی