آفتاب

ماجرای برکه‌ای که زنان را غرق می‌کند در دومین اثر پائولا هاوکینز/همزمان ۵ مشغول ترجمه رمان «درون آب» هستند

ماجرای برکه‌ای که زنان را غرق می‌کند در دومین اثر پائولا هاوکینز/همزمان ۵ مشغول ترجمه رمان «درون آب» هستند

علی قانع از ترجمه دومین رمان نویسنده «دختری در قطار» خبر داد.

علی قانع (مترجم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از ترجمه دومین رمان نویسنده «دختری در قطار» خبر داد و گفت: مشغول ترجمه رمان دوم نوییسنده «دختری در قطار» یعنی پائولا هاوکینز هستم و تقریبا هم به اواخر کار رسیده‌ام. این رمان که چاپ سال ۲۰۱۷ است «درون آب» نام دارد و قرار است انتشارات کوله‌پشتی آن را منتشر کند و حق رایت انتشار داستان را هم از ناشر و نویسنده گرفته‌ایم.

این مترجم با تاکید بر این نکته که؛ شخصا اولین نفری از مترجمان ایرانی بودم که برای دریافت اجازه انتشار داستان با نویسنده تماس گرفتم، یادآور شد:‌ با این‌حال احتمالا مطابق با رسم مرسوم کار ترجمه در کشور ما شاهد چندین و چند ترجمه همزمان از این اثر باشیم و می‌دانم که در حال حاضر دست‌کم ۵ نفر مشغول ترجمه رمان «درون آب» هستند.

مترجم رمان «قربانی» جویس کرول اوتس سپس درباره ماجرا و داستان رمان «درون آب» بیان کرد: رمان «درون آب» یک داستان ماجرایی است که همچون رمان «دختری در قطار» هاوکینز برای خواننده جذاب خواهند بود و حتی به نظرم جذابیت‌هایی بیشتر از رمان اول این نویسنده نیز دارد. در این رمان چند داستان همزمان اتفاق می‌افتد که در یک ماجرا مشترک هستند. درواقع داستان روایتی از غرق شدن چند خانم در یک برکه یا رودخانه‌ است. به عبارت دیگر یک خانم در پس اتفاقاتی کشف می‌کند که غرق شدن خانم‌‌ها در این برکه امری تکراری و مسبوق با سابقه بوده و هست و اصولا روند تاریخی دارد و خود این خانم درگیر حل این معما شده که ماجراهای داستان را شکل می‌دهد.

او در پایان درباره زمان انتشار رمان «درون آب» اظهار داشت: داستان حدود ۴۱۰ تا ۴۲۰ صفحه دارد که ترجمه آن رو به اتمام است. منتها زمان دقیق انتشار رمان «درون آب» به موارد متعددی همچون زمانی که برای دریافت مجوز در ارشاد صرف می‌شود بستگی دارد. البته خوشبختانه داستان مسئله و موضوع یا محتوایی ندارد که واقعا به صورت جدی زمان دریافت مجوز را طولانی کند.

پائولا هاوکینز نویسندهٔ بریتانیایی است که شهرتش را از رمان پرفروش دختری در قطار گرفته است.

هاوکینز در کشور زیمبابوه در شهر هراره بدنیا آمده و در آنجا بزرگ شد و در سال ۱۹۸۹ در سن هفده سالگی به لندن بازگشت. او در دانشگاه آکسفورد لندن فلسفه، سیاست و اقتصاد خواند و تجربه کار به عنوان روزنامه‌نگار و گزارشگر مالی در نشریه تایمز را نیز دارد. این نویسنده همچنین در تعدادی از موسسات انتشاراتی کار کرده و کتابی از توصیه‌های مالی برای زنان به نام «الههٔ پول» نوشته است.

هاوکینز تقریباً در سال ۲۰۰۹ شروع به نوشتن داستان کمدی رمانتیک به نام امی سیلور کرد، و چهار رمان دیگر هم نوشت. او موفقیت تجاری زیادی کسب نکرد تا زمانیکه تصمیم گرفت یک داستان عمیق‌تر و جدی‌تر بنویسد. کتاب او «دختری در قطار» پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۵، سه‌گانه کاملی با موضوعاتی مانند خشونت خانگی، و استعمال الکل و مواد مخدر بود. برای نوشتن رمان شش ماه تمام وقت گذاشت او در آن زمان از نظر مالی در مضیقه بود و برای کامل کردن کتابش مجبور شد از پدرش پول قرض بگیرد.

کد N1716581

وبگردی