آفتاب
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:

اصلاح نظام اداری در مسیر دانش محوری دنبال می شود

اصلاح نظام اداری در مسیر دانش محوری دنبال می شود

کرج - ایرنا - معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی‌های استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر دانش‌محوری باید اولویت باشد، گفت: مسیر اصلاح نظام اداری در مسیر دانش محوری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، زهرا اربابی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز خاطرنشان کرد: نقش دیگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی نقش راهبری توسعه در مجموعه استان است و قرار است برنامه ریزی و اعتبار برای برنامه و به استناد برنامه های تعریف شده با تدبیرو مدیریت و عقلانیت در برنامه وجود داشته باشد تا منابع اعم از انسانی و مالی هرز نرود.
وی تصریح کرد: اگر ما به قهقرا برویم علت های مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از مهم ترین آنها سوء مدیریت است.
اربابی با تاکید بر اینکه باید به نقش موثر مدیریت اهمیت ویژه بدهیم و ابتدا مدیریت بر انسان ها را یاد بگیریم، گفت: توجه به روابط انسانی می تواند ارزشمند باشد و قرار است زیرا توسط انسان ها باید بر منابع مادی مدیریت کنیم.
وی تصریح کرد: از آنجایی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نقش راهبری توسعه کار می کند و این نقش را برای دیگران تقسیم و تعریف می کند، وظایف سنگینی بر عهده این سازمان است تا بتواند به درستی بین اجزای مختلف این سازمان و بین برنامه ها حلقه های مختلف هماهنگی کند.
معاون سازمان برنامه و بودجه افزود: در استان البرز طرح آمایش سرزمین به همین دلیل انجام شده است که باید به تایید نهایی برسد.
اربابی با تاکید بر اینکه رویکرد نظارتی سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: باید درست برنامه و بودجه ریزی کنیم، ولی نقش نظارتی مهم تر است برای اینکه در مسیری که قرار گرفتیم میزان انحراف به حداقل ممکن برسد.
وی همچنین گفت: باید از آقای قائمی که به افتخار بازنشستگی نائل شده اند قدردانی کنیم. اعتقاد ما بر این است که نیروی بازنشسته یک ذخیره و تجربه اندوخته شده است که هرگز نباید در صندوقچه بماند و همه ما بادید از این ذخایر استفاده کنیم و بهره و مشورت بگیریم.
معاون سازمان برنامه و بودجه در ادامه ضمن معارفه خانم زهرا عربشاهی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان البرز، گفت: قطعا خانم عربشاهی در این مسیر گام بر خواهند داشت.
2 مسئولیت را بر دوش ایشان می سپاریم، یکی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز و دیگری تکلیفی مهم تر به عنوان اینکه ایشان باید هموار کننده مسیر ارتقاء جامعه بانوان باشند.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1715533

وبگردی