آفتاب

مشکلات پدیده شاندیز از نظر مجلس تمام نشده است/ شورایعالی شهرسازی در مقابل دستورات رییس جمهور مقاومت می‌کند

مشکلات پدیده شاندیز از نظر مجلس تمام نشده است/ شورایعالی شهرسازی در مقابل دستورات رییس جمهور مقاومت می‌کند

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه از نظر مردم و مجلس مشکلات پدیده شاندیز تمام نشده است، تاکید کرد: نمایندگان برای حل این مسئله وارد ماجرا شده‌اند و ده‌ها جلسه در مشهد، شاندیز و تهران گذاشتند ولی دولتی‌ها به غیر از وزارت کشور نمی‌خواهند وارد این مسئله شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور پیش از ظهر امروز و در جریان سوال از عبدالرضا رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مصادف با دستور امام خمینی برای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ما انتظار داریم که این شورا به وظیفه خود در جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ عمل کند. 

او ادامه داد: سوال من درباره پدیده شاندیز پس از ۹ ماه در صحن مجلس مطرح می‌شود. در این مدت هزاران کارگر بیکار شدند. اگر در این مدت نمایندگان سوال و تذکری را دادند امروز شاهد مقداری از حل مشکلات کارگران و سهم‌داران هستیم. 

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه شما گفتید مشکلات پدیده شاندیز حل شده ولی از نظر مردم و مجلس مشکلات تمام نشده است، اظهار داشت: من همین مسئله را از آقای پورمحمدی که از دوستان قدیمی من هستند، پرسیدم. عقب‌نشینی دادگستری استان خراسان موجب شد تا شما توان عملیاتی‌تان بیشتری داشته باشید. با این حال، شما مسئول حل این مشکلات هستید. 

قاضی‌پور با بیان اینکه نمایندگان برای حل این مسئله وارد ماجرا شده‌اند و ده‌ها جلسه در مشهد، شاندیز و تهران گذاشتند ولی دولتی‌ها به غیر از وزارت کشور نمی‌خواهند وارد این مسئله شوند، تصریح کرد: پدیده‌ شاندیز ده‌ها هزار گارگر داشت. مسکن در این دولت یخ زد. با تعطیلی این پروژه هزاران نفر بیکار شدند. میلیاردها تومان گردش ملی از گردش ملی خارج شد و به رکود دامن زده شد. سهام‌داران به حقوق نمی‌رسند. شما چند بار به آخوندی تلفن زدید؟ چقدر نامه نوشتید؟ هزاران بار. ولی چرا ایشان کاری نکردند. شما چرا عدم همکاری وزارتخانه راه، اقتصاد، محیط زیست و... را در هیات دولت اعلام نکردید؟ 

او با اشاره به ضرب‌المثلی مبنی بر اینکه کسی که خود را به خواب زده است نمی‌توان از خواب بیدار کرد، خاطرنشان کرد: مشکلات موسسات کاسپین، آرمان و فرشتگان را کدام دولت باید حل کند. من مجددا از شما و آقای دین‌پرست تشکر می‌کنم. ای کاش آقای دین‌پرست می‌گفت شورایعالی شهرسازی در مقابل دستورات رئیس جمهور و وزیر کشور مقاومت می‌کند. 

نماینده ارومیه مدعی شد: اگر آقای پهلوان اجرای طرح‌ها را به شرکت‌های آقایان در وزارت راه و شرکت‌های وابسته دیگر دوستان واگذار می‌کرد دیگر شما در دادگاه مجلس پاسخگو نبودند. سهام‌داران با مشکلات عدیده روبه‌رو شدند. چرا مجوز لازم را صادر نکردند و جلوی بیکاری کارگران را می‌گرفتند. ده‌ها هزار سهام‌دار را بدبخت کردیم، بیکار شدند، فوت کردند، طلاق گرفتند و... مدیران وزارت راه و شهرسازی چقدر در این ظلم نقش دارند. 

قاضی‌پور با بیان اینکه دادستانی مشهد نباید بدون دقت فراگیر به این مسئله ورود می‌کرد و نباید به حرف دولت گوش می‌کردند، ابراز داشت: آنها حرف دولت را گوش کردند. مشکل پدیده شاندیز اقتصادی بود ولی این دولت مشکل ساده اقتصادی را امنیتی کرد و پرونده را به شورای عالی امنیت ملی کشاند. دادستان مشهد فقط بعد قضایی را دید و توجه کافی به دیگر ابعاد نکرد. 

او با اشاره به حل بسیاری از مشکلات ایجاد شده عمرانی و اقتصادی پدیده شاندیز بیان کرد: همه مشکلات شاندیز به جز پروژه المان حل شده است. درست است که پدیده یک تخلف ساختمانی داشته است ولی دولت به خاطر این تخلف کل پروژه را تعطیل کرد. تعطیلی هنر نیست، بیکار کردن کارگران هنر نیست. اینک پس از سه سال تعطیلی می‌خواهند  به پروژه المان مجوز بدهند و ساختمان ۵۴ طبقه را به ۳۴ طبقه بکنند.

کد N1714715

وبگردی