آفتاب

بیش از2 میلیارد نفردرجهان دچاراضافه وزن یا چاقی هستند

بیش از2 میلیارد نفردرجهان دچاراضافه وزن یا چاقی هستند

تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید که به ریاست یک محقق ایرانی مقیم خارج صورت گرفته است نشان می دهد که بیش از دو میلیارد نفر از مردم جهان چاق هستند یا اضافه وزن دارند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، اشکان افشین استادیار بهداشت جهانی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، گفت:شمار درحال افزایشی از افراد به دلیل مشکلات سلامتی مرتبط با وزن حتی با وجود اینکه این افراد از لحاظ فنی چاق در نظر گرفته نمی شوند، جان خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: وزن اضافی بدن یکی از پرچالش ترین مشکلات سلامت عمومی عصر ماست و تقریبا از هر سه نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.
افشین خاطر نشان کرد: 40 درصد از چهار میلیون مرگ مرتبط با وزن در سال 2015، متشکل از افرادی بود که شاخص جرم بدن آنها - نسبت وزن به قد- کمتر از آستانه ای بود که چاق در نظر گرفته می شد.
این مطالعه مبتنی بر داده های 195 کشور جهان بود و بررسی انها نشان داد که بحران در حال گسترش سلامت عمومی جهان ناشی از اضافه وزن و چاقی است.
به گفته این تیم تحقیق، افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، دیابت، سرطان و سایر بیماری های تهدیدکننده جان هستند.
به گفته محققان، نرخ چاقی از سال 1980 در بیش از 70 کشور جهان دو برابر شده و همچنان در حال افزایش در اکثر کشورهاست.
در بین 20 کشور پرجمعیت جهان، بالاترین میزان چاقی در بین کودکان و افراد بزرگسال جوان مربوط به ایالات متحده در حدود 13 درصد بود.
مصر دارای بیشترین نرخ افراد چاق بزرگسال در حدود 35 درصد و بنگلادش و ویتنام با کمترین نرخ چاقی بزرگسال 1 درصد بودند.چین و هند دارای بالاترین تعداد کودکان چاق در دنیا در سال 2015 بودند.
علمی**2038**1440
مترجم: درنا محمدیان** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1714485

وبگردی