آفتاب
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بهره گیری از مفاهیم قرآنی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

بهره گیری از مفاهیم قرآنی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

شیراز- ایرنا- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاوت قرآن کریم و بهره گیری از مفاهیم این کتاب آسمانی باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت 'عروه الوثقی' در شیراز افزود: در تاریخ ایران اسلامی، بزرگان این سرزمین به قرائت قرآن و عمل به کلام الهی اهتمام و تلاش داشتند و امروز نیز باید این مسیر تداوم یابد.
وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم شیراز از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت گفت: برپایی این گونه نمایشگاه ها زمینه ساز آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و تعالیم قرآنی است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: قرآن کریم گوهری گرانبها برای جامعه اسلامی است که بهره گیری از مفاهیم آن شفابخش و گره گشای موانع زندگی فردی و اجتماعی در مسیر سعادت و خوشبختی است.
حشمتی بیان کرد: با توجه به برخی بداخلاقی ها، گمراهی و انحراف ها در جامعه امروز، بهره گیری از مفاهیم قرآنی و عمل به این کتاب آسمانی زمینه ساز گره گشایی از این گونه مسائل و مشکلات است.
وی ادامه داد: بهترین نوع نگهداری صحیح قرآن کریم، خواندن و عمل کردن به آن است که در این زمینه فارس مردمی متدین و قران دوست دارد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت موسسات قرآنی مطرح کشوری و بین المللی در فارس از جمله موسسه قرانی بیت الاحزان بیانگر ارادت و خدمت و استعدادهای مردم این استان به قران است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در پیامی به این آیین تاکید کرد: حل معضلات ساده و پیچیده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگ جامعه معاصر در بستر نورانی قرآن کریم و عترت گنجانده شده است.
آیت الله اسدالله ایمانی افزود: قرآن و عترت پیوند معنادار دنیا و آخرت را برای شیفتگانش عرضه کرده است.
امام جمعه شیراز گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی باید مردم ولایی و روزه دار ما را به سوی این حقیقت سوق دهد که تنها راه نیل به سعادت دنیا و آخرت، پناه بردن در سایه سار قرآن و عترت است.
در این آیین از 10 نفر از فعالان قرآنی استان فارس تجلیل شد.
3002 / 2027
خبرنگار:فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1714253

وبگردی