آفتاب
مجتبی رحماندوست مطرح کرد:

دو راهکار اصلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

دو راهکار اصلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

یک استاد دانشگاه با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور به ویژه پایتخت و لزوم رسیدگی و توجه بیشتر مسئولان به این مهم گفت: چشم‌ها را روی معضلات اجتماعی بستن دردی را دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رحماندوست با بیان این که آسیب‌های اجتماعی از آن دست پدیده‌هایی هستند که باید به طور مرتب رصد شوند و به طور میدانی مورد بحث و بررسی قرار بگیرند تا از درون آن روشی برای کاهش آسیب‌ها پیشنهاد شده و در نهایت عملی شود گفت: با رصد همیشگی و مرتب آسیب‌ها در کلونی‌های آسیب خیز می‌توان نبض این مسائل را در دست گرفت و متوجه شد که چالش‌ها بیشتر در کدام بخش خودنمایی می‌کنند و در کدام قسمت‌ها باید کار عمیق‌تری صورت بگیرد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چشم‌ها را روی آسیب‌های اجتماعی بستن دردی را دوا نمی‌کند، عنوان کرد: اگر اوضاع را به حال خود رها کنیم کشور به ناکجا آباد می‌رود. به همین دلیل مسئولان با همکاری همه‌جانبه و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود باید چاره‌ای برای شرایط موجود بیندیشند.

رحماندوست با اشاره به تجربه حضور در مجلس شورای اسلامی و نقش این نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: یکی از مشکلات ما برای اجرای طرح‌ها مسئله بودجه است. مجلس می‌تواند لوایحی را که دولت در خصوص آسیب‌های اجتماعی تقدیم می‌کند بررسی و در صورت لزوم بودجه مورد نیاز را به آن اختصاص دهد. البته در این خصوص دقت نظر شورای نگهبان نسبت به منبع تأمین بودجه هم مطرح است که باید نگرانی‌ها در این حوزه برطرف شود.

وی در پایان گفت: توجه به جوانان و مشکلات آنان، حل معضل بیکاری و تقویت بنیان خانواده مهم‌ترین فاکتورهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به کم رنگ شدن مشکلات کمک کنند.

کد N1713962

وبگردی