آفتاب

جنین فقط به چهره انسانی واکنش نشان می‌دهد

جنین فقط به چهره انسانی واکنش نشان می‌دهد

اسکن چهار بعدی به دانشمندان کمک کرده است تا متوجه شوند که کودکان صورتشان را در رحم به سمت نوری که شبیه چهره انسان است، می‌چرخانند.

 آنها نورهايي را كه شبيه به‌صورت انسان است به جنين 34هفته نشان دادند و جنين‌ها فقط به نورهايي واكنش نشان دادند كه شبيه به چهره انسان بوده و به تركيب نورهاي تصادفي هيچ عكس‌العملي نشان ندادند. پروفسور وينسنت ريد، سرپرست اين تحقيق گفت: اين يافته به دانشمندان براي فهم رشد سيستم بينايي جنين كمك مي‌كند. كودكان در رحم مادر ترجيح مي‌دهند كه به چهره انساني نگاه كنند. اين تحقيق به ما نشان داد كه جنين مي‌تواند چهره را تشخيص دهد.

نوزادان در ابتدا به‌طور معمول ديد ضعيفي داشته و به سختي وضوح تصوير دارند و پس از تولد نيز همچنان به‌دنبال نورهايي كه شبيه چهره انسان است، مي‌چرخند. وي گفت: ممكن است قفسه سينه مادر الگو‌هاي نوري متفاوتي را به درون رحم راه دهد و در نتيجه چنين اتفاقي در ديد جنين ايجاد مي‌شود. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد كه قرار گرفتن مادر در نور مي‌تواند به رشد چشم جنين كمك كند. البته از سوي ديگر مادران براي آسيب نديدن چشم نوزادشان از نورهاي بسيار شديد نيز بايد دوري كنند.

کد N1713215

وبگردی