آفتاب

ارتقا بیش ‌از پیش سلامت اداری

ارتقا بیش ‌از پیش سلامت اداری

مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری بر ارتقا سلامت اداری تأکید کرد و از همه مسئولان خواست تا در پیمودن این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

به گزارش ایلنا از رسانه مالیاتی ایران، محمدحسن بازیار، مدیرکل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و هیئت همراه ضمن بازدید و بررسی فعالیت اداره کل امور مالیاتی البرز در نشستی صمیمانه، امور مربوطه را پیگیری کردند.

بازیار، هدف از برگزاری این جلسه را هم‌اندیشی برای پیشبرد و ارتقاء سلامت اداری عنوان کرد و اظهار داشت: سلامت اداری همانند اضلاع مثلث متساوی‌الاضلاع است که ضلع موثرش پیشگیری است و اضلاع دیگر آن مراقبت و برخورد است.

وی یکی از علل ایجاد فساد را به‌موقع اجرا نشدن مجازات‌ها و تنبیهات دانست و تصریح کرد: با توجه به ماهیت ماده 12 قانون تخلفات اداری، تفویض اختیارات به مدیران کل می‌تواند به فرایند رسیدگی به تخلفات سرعت بخشیده و در پیشگیری از وقوع تخلف نیز موثر واقع شود.

بازیار در ادامه اظهار داشت: باید آثار تخلف برای همه معلوم گردد و دیدن این آثار و نتایج، عامل بازدارنده است و اگر این آثار قابل لمس نباشد، اثر بازدارندگی نخواهد داشت .

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در پیشگیری از فساد اداری بسیار موثر است، موضوع ماده 91 قانون خدمات کشوری است که از ویژگی‌های این ماده، سرعت در اجرای مجازات است.

در ادامه این جلسه، سید مجتبی تقوی، مدیرکل امور مالیاتی البرز،گزارشی از وضعیت عملکرد این اداره کل در سال 95 ارائه کرد و اظهار داشت: این استان در سال 95 به‌عنوان پایلوت واحدیابی منابع جدید مالیاتی با کشف بیش از 1400 منبع جدید، باعث تشکیل 300 هزار واحد جدید در سطح کشور گردیده است که این امر، موفقیت بزرگی برای استان البرز محسوب می شود.

مدیرکل امور مالیاتی البرز گفت: در سال 95 این اداره کل با تحقق میانگین 97% از درآمدهای پیش‌بینی‌شده جزء 10 استان برتر کشور از لحاظ تأمین درآمدهای مالیاتی بوده است.

وی در ادامه به بیان چند نکته در خصوص ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت و گفت: جهت آگاهی و اطلاع همه همکاران از مفاد و مصادیق ماده91 و92 قانون مدیریت خدمات کشوری، تشکیل کارگروه آموزشی بسیار ضروری است.

 

کد N1712630

وبگردی