آفتاب
خطیبان نماز جمعه کشور:

تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود مردم را به شهادت رساندند

تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود مردم را به شهادت رساندند

استانها- ایرنا- خطیبان نماز جمعه با اشاره به اقدام تروریستی عوامل گروهک وهابی داعش و هدف گیری های کور آنها در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل، گفتند که تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود با هدف گیری های کور، مردم را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا ، امامان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه تروریست های گروهک وهابی داعش به دو مرکز مورد توجه ملت حمله تروریستی کردند، خاطرنشان کردند: دشمنان بر محورهای مردم سالاری دینی کشور تمرکز کرده اند و مردم باید با اتحاد و همدلی نقشه های شوم و ننگین آنها را نقش برآب کنند.
خطیبان نماز جمعه با تاکید بر اینکه همه طرفدار انقلاب اسلامی و امام راحل با هدایت و تبعیت از مقام معظم رهبری هستیم، اظهار کردند:جهانیان، عوامل استکبار و گروهک وهابی تروریستی داعش بدانند که با ترور نمی توانند مانع پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شوند.
** امام جمعه رشت: ملت ایران با حمایت و اتحاد، دشمنان را زمین گیر می کنند
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: ملت ایران و جان برکفان نظام اسلامی در حمایت از انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دست به دست هم داده و دشمنان را زمین گیر و نابود می کنند.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت ، با اشاره به حملات تروریستی اخیر در تهران و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان افزود: این اتفاق، حادثه ای حساب شده از سوی دشمنان بود که به یاری خداوند نیروهای جان برکف سپاه پاسداران، عوامل انتظامی، امنیتی و دیگر مسئولان برای مقابله با آن، به طور قاطع و سریع وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: دشمنان اسلام پنداشتند با این گونه حملات سبوعانه، می توانند کشور را از پا درآورند حال اینکه پیش از حادثه اخیر، برنامه های 90 گروه تروریستی توسط نیروهای انقلاب نقش برآب شده بود و در کنار آن، حمایت و اتحاد این ملت استوار، اجازه نخواهد داد کوچکترین خللی به آرمان های انقلاب اسلامی وارد شود.
امام جمعه رشت ادامه داد: دوصدایی در کشور معنا ندارد؛ همه طرفدار انقلاب اسلامی و امام راحل با هدایت و تبعیت از مقام معظم رهبری هستیم.
**نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: ترقه بازی های اخیر هیچ تاثیری بر اراده ملت ندارد
ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به حادثه تروریستی اخیر تهران، گفت: جهانیان، عوامل استکبار و گروه های تروریستی بدانند که با چنین عملیات های کورکورانه ای نمی توانند جلوی پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: سیاست گذاری جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از فلسطین و سوریه بسیار دقیق، هوشمندانه و زیرکانه است و کسانی که با این امر مخالف هستند در ردیف منافقان و مخالفان قرار دارند.
وی افزود: ترورهای کورکورانه اخیر بار دیگر هوشیاری رهبری و سیاست گذاری ایشان برای هدایت کشور و مقابله با تروریست های جهانی را نشان داد.
وی با تاکید بر اینکه ملت و مردم ایران باید گفتمان انقلابی گری را حفظ کنند، ادامه داد: مسئولان نباید اجازه دهند تا کشورهای خارجی در مسایل داخل کشور دخالت کنند زیرا ایران یک نظام اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود مسائل را به صورت شفاف بیان می کنند و این نشان از اقتدار و هوشیاری ولی فقیه است؛ ملت باید پیرو این مطالب باشند و آنها را در سرلوحه کارهایشان قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه باید در تمامی کارها به رهنمودهای رهبری توجه شود، افزود: برخی ها سازش و عقلانیت را مناسب می دانند اما سرنوشتت عربستان نشان می دهد که سازش هم عوارضی دارد و به ذبح کشور منجر می شود.
**امام جمعه موقت ساری :
وحدت و انسجام مردم دستخوش عملیات تروریستی قرار نمی گیرد
امام جمعه موقت ساری گفت : وحدت و انسجام مردم هرگز دستخوش عملیات تروریستی قرار نمی گیرد.
حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری با اشاره به حمله تروریستی گروهک داعش به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی(ره) ، افزود : این اقدام جنایتکارانه در بسیاری از کشورهای انجام شد در حالی که واکنش مردم خداجوی ایران اسلامی با شهروندان ممالک دیگر متفاوت بود.
وی ضمن تسلیت به خانواده شهدای این واقعه شوم ، گفت : هرچه بر تعداد شهدا و جانبازان کشورمان افزوده می شود، انسجام و وحدت مردم در مقابله با دشمنان بیشتر می شود.
خطیب جمعه ساری افزود : این اقدام سخیفانه نمایش ضعف و زبونی آمریکا در مقابله با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و برای مردمی که حدود چهار دهه شاهد انواع جنایات استکبار جهانی بوده اند، اینگونه اقدامات نابخردانه نمی تواند تاثیر گذار باشد.
قاسمی ضمن تقدیر از جان برکفان نیروهای مسلح و اطلاعات ، ادامه داد : این پرورش یافتگان مکتب امام حسین هرگز اجازه تجاوز و تعدی به دشمنان را نخواهند داد.
وی گفت : آنانی که از حضور جوانان ما در مبارزات سوریه و لبنان انتقاد می کردند و مقام و منزلت شهدای حرم را کم پنداشتند، با این عملیات تروریستی اخیر پاسخ خود را دریافت کرده اند.
او شیوه مدیریت رهبر معظم انقلاب را در ایجاد امنیت پایدار در کشور بسیار تاثیر گذار دانست و افزود : با پیروی از رهنمودهای ایشان همواره در مقابل دشمنان نظام الهی می ایستیم.
** خطیب جمعه قم:
اساس جریان های تروریستی به خاطر سیاست آمریکا در منطقه است
خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه اساس جریان های تروریستی را سیاست های امریکا در منطقه می دانیم، گفت: آمریکا از نظر فکری و سعودی ها از نظر سخت افرازی جریان های تروریستی را پشتیبانی و پرو بال می دهند و اگر این حمایت ها نباشد اختلاف مذهبی در جهان اسلام وجود ندارد.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس افزود: رفتارهای وحشیانه از سوی تروریست های کوردل و بزدل درتهران، نشانه شکست این مزدوران امریکا درمنطقه است، آنها اکنون در سوریه، موصل عراق و سایر جاهای حساس، با مقاومت آهنین و پولادین نیروهای مقاومت مواجه شده و در حال شکست سخت هستند.
وی گفت: این اقدامات تروریستی نشانه ضعف و انفعال آنها می باشد و مانند دهه 60، وقتی احساس ناتوانی می کنند چنین کارهای ناجوانمردانه و کوردلانه ای را انجام می دهند.
اعرافی گفت: این حرکات تروریستی درجهان اسلام نشانه یک جریان فکری تکفیری و معرفتی غلطی است که اساس آن در پایگاه های علمی عربستان سعودی و فکر وهابیت ریخته شده و حمایت های استکبار از جمله امریکا است.
وی ادامه داد: این جریان های تکفیری خود ارزشی ندارند ولی پشتوانه آنها استکبار و امریکا می باشد.
خطیب جمعه قم گفت: پشتیبانان این جریان های تروریستی بدانند، ملت ما به تاسی از رهبر معظم انقلاب، سینه خود را در برابر این تیرها سپر خواهد کرد و با همه وجود خود را آماج تیرهای بلا می کند ولی هرگز از اسلام، انقلاب، ولایت و آرمان های بزرگ خود، کوتاه نخواهد آمد.
اعرافی گفت: ما پیروان امامی هستیم که در مدرسه علمیه فیضیه و در زمان شهادت شهید مطهری فرمودند 'بکشید ما را، ملت بیدارتر می شود'، ما به عقب برنخواهیم گشت، هرگز در برابر دشمنان کوتاه نخواهیم آمد و آرزوهای آنها را به گور خواهیم فرستاد.
وی ادامه داد: ترامپ رئیس جمهوری امریکا با بهانه های مختلف به منطقه آمد و با رقص شمشیر و تهدید و تطمیع، سعودی ها را در دام خود قرار داده است، ولی غافل از اینکه آنها دنبال امنیت اسرائیل و اهداف سیاسی، اقتصادی و منافع شوم خود در منطقه هستند.
اعرافی گفت: ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان خواهد داد، تروریست در این کشور نمی توانند به اهداف شوم خود برسند و ما با تکیه با نیروی ملت و پشتوانه نیروهای مسلح، در برابر همه مستکبران عالم خواهیم ایستاد.
** مردم در حرکت کور تروریستی داعش پای انقلاب و دفاع از آن ایستاده اند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ملت ایران اسلامی در حرکت بی ارزش نظامی، سبک سرانه و کور تروریستی داعش ثابت کردند همچنان پای انقلاب و دفاع از آرمان ها و ارزش های نظام و کشور ایستاده اند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی افزود: اعضای داعش سایه ای از منافقان هستند که 17 هزار نفر از مردم این کشور را از رئیس جمهوری تا نخست وزیر و صدها کارگر را به شهادت رساندند.
وی عنوان کرد: منافقان داعش های دهه 60 این کشور بودند و در واقع آنچه امروز از داعش می بینیم سایه از جنایت های منافقان است، منافقانی که 17 هزار نفر را در این سرزمین ترور کردند و یک نمونه این اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه آنان جانبازی مقام معظم رهبری است.
امام جمعه مشهد اشاره کرد: آنان کودک چهار و هفت ساله را در مقابل چشم والدینشان کشتند، دختر بچه سه ساله را زنده زنده سوزاندند و سه جوان بسیجی را دستیگر و یکی را زنده زنده پوست کندند.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: جنایات منافقان در این کشور بی سابقه بود منافقانی که در عملیات مرصاد وقتی وارد اسلام آباد غرب شدند همه بیماران بیمارستان را با این عنوان که مجروحان جنگ هستند قتل عام کردند.
وی ادامه داد: این ترقه بازی هایی که دو روز قبل تروریست های داعشی در تهران به راه انداختند و طی آن عده ای بی گناه را به شهادت رساندند هیچگاه ملت و نظام را از حرکت در مسیر استکبار ستیزی بازنمی دارد، چنانکه آنان حتی نتوانستند به اهداف خود برسند و در نهایت فلاکت در اتاق حبس شده و هلاک شدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این میان طی این حرکت بی ارزش نظامی، بسیار سبک سرانه و کوری که بعد مدت ها تلاش و نفوذ توانستند انجام دهند مردم و ایثارگران در کشور برگی برنده و مدالی ارزشمند به دست آورد.
آیت الله علم الهدی توضیح داد: 30 سال قبل در عملیات مرصاد فرزند خانواده شهید تیموری (رضا) در مقابل منافقان به شهادت رسید و در حادثه تروریستی اخیر نیز فرزند دیگر این خانواده (جواد تیموری) با مقاومت در مقابل داعش ایستاد و با وجود اصابت 10 گلوله اجازه نداد آنان به صحن علنی مجلس راه یابند.
وی اظهار کرد: این خانواده برای دومین بار بعد از 30 سال فرزند خود را در برابر ترور از دست داد اما به دشمن ثابت کردند که این مردم همان هایی هستند که در مقابل منافقان و جنایت های آنان استوار ایستادند.
امام جمعه مشهد یادآور شد: این مهم نشان داد که جوانان ایثارگر و نسل سوم انقلاب همانند نسل اول در مقابل دشمنان می ایستند و در این راه از جان گذشته اند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: رشادت این جوان و سایرین موجب شد تا این گروه تروریستی نتوانند حتی برای لحظه ای در جلسه علنی مجلس خلل وارد کنند و در کمال آرامش و امنیت مجلس به کار خود ادامه داد.
** امام جمعه قزوین: نباید جای دوست و دشمن اشتباه گرفته شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: باید هوشیار بوده و با عبرت از حوادث تاریخ به گونه ای عمل کنیم که جای دوست و دشمن اشتباه گرفته نشود.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز عزل بنی صدر خائن از ریاست جمهوری، افزود:این اتفاق یک حادثه پندآموز بود که نباید هیچ گاه آنرا فراموش کنیم.
وی با بیان اینکه عزل بنی صدر دارای 2 مرحله بود و ابتدا او توسط امام امت از فرماندهی کل قوا عزل و سپس نداشتن کفایت سیاسی او از سوی مجلس شورای اسلامی برای ادامه ریاست جمهوری اعلام شد، اضافه کرد: باید از تاریخ درس گرفت و عبرت آموخت که چرا عاقبت بنی صدر به اینجا کشیده شد؟
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه ضمن محکوم ساختن حملات تروریستی تهران، به خانواده شهدای حادثه ترور در مجلس و حرم امام خمینی (ره) تبریک و تسلیت گفت.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به بازگشت پیکر تازه تفحص شده شهید علی محمدرضایی پس از 31 سال به میهن اسلامی،گفت: قزوین بار دیگر با عطر ورود یک شهید سرافراز خوشبو می شود و مردم استان در انتظارند تا حضوری با شکوه و گسترده در آئین تشییع این شهید داشته باشند.
**امام جمعه کرج: آمریکا و اسرائیل درپشت همه انسان کشی ها در جهان هستند
امام جمعه کرج با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حوادث تروریستی تهران، گفت: دشمنان برای همه مظلوم کشی هایی که صورت می گیرد، اسم عقلانیت را می آورند که در راس همه اینها آمریکا و اسرائیل قرار دارند، حتی در مقابل اخلاق وحیانی و عقلانی جاهلیت ر ا تبلیغ می کنند.
آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج اظهار داشت: اهل کفر به وسیله تعصبات کور، دین را به سوی اهل دین نشانه رفته اند. وی تصریح کرد: داعش، تکفیری، سلفی گری، النصره و حرکت های تروریستی، فرقه سازی، تحریم تعصبات و به جان انداختن طرفداران همان تعبیر جاهلی است. در مقابل حکم خدا حکم جاهلی را تعبیر می کنند.
حسینی همدانی گفت: به اسامی مختلف جمعیتی از انسان ها را می کشند. تروریسم بین المللی و دولتی در یمن و اقصی نقاط عالم اتفاق می افتد.
وی در ادامه با اشاره به رفتار مشابه منافقان و انسان کشی آنها، اظهار داشت: منافقان در این کشور منفورند و به خاطر جنایت هایی که قبل و بعد از جنگ داشتند و کمک هایی که به دشمن می کنند، مردم انقلابی و دین دار همیشه آنها را مورد لعن قرار می دهند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دو سخنرانی مهم را مقام معظم رهبری با مردم و دانشجویان داشتند که دارای نکات مهمی بود و امید است به دور از حب و بغض و جناح بندی ها مورد توجه همه قرار گرفته و در عملی کردن آنها توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: معظم له، دغدغه ها در مورد احکام اسلام و انقلاب و آینده کشور و دیدگاه های مطرح را اشاره فرمودند و مطالب مهمی بود، اما چون بسته سخن می گویند، دیگران باید آنها را تبیین کنند.
امام جمعه کرج در خصوص بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: انقلابی گری و عقلانیت، به تازگی مقابل هم معنا پیدا می کنند در حالی که هر چیزی به غیر از آنچه اسلام در خصوص عقلانیت می گوید سکولاریسم است.
امام جمعه کرج گفت: جاهلیت مدرن این روزها تکرار می شود و دنیا طلبی انسان را از مسیر الهی خارج می کند. این رفتار جاهلی است که این روزها برخی افراد به گونه ای رفتار می کنند که دیگران توجهشان به آنها جلب شود. این جاهلیت اولی را به اسم آزادی تبیین می کنند تا ولنگاری فرهنگی در جامعه ترویج شود.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری سخن می گویند، در مقابل عقلانیت سکولاری است. اینکه از دشمن نترسیم و پای انقلاب ایستاده ایم، خشونت طلبی است؟ اینکه برای دفاع از انقلاب مرزهای مبارزه با دشمن را تا کیلومترها جلو برده و به عنوان مدافع حرم دفاع می کنیم، افراطی گری است؟
وی افزود: تلاش برای خودکفایی و استقلال و بسته نبودن مرزهای ما با دیگر کشورها و رابطه صالح داشتن و اینکه استقلال و آزادی کشور در بین دیگر کشورها حفظ شود، تندروی محسوب نمی شود.
امام جمعه کرج ادامه داد: اصول و ارکان انقلاب اسلامی ما از آموزه های اهل بیت و قرآن نشات گرفته و انقلاب اسلامی مسیری خارج از عقلانیت را دنبال نمی کند. این کشور، کشور امام زمان(عج)، امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و با این نقشه های شوم در مقابل دشمنان به خصوص استکبار، انقلابی خواهیم بود و انقلابی هم عمل می کنیم.
وی گفت: ما دشمن درجه خود را آمریکا می دانیم و به قول حضرت امام اگر آمریکا لا اله الا الله هم بگوید باز ما مرگ بر آمریکا می گوییم. مسیری که اکنون دشمن طی کرده و مسیر طراحی شده را پیاده می کند تضعیف این جایگاه و این اصل یعنی ولایت فقیه از اصول قانون اساسی است تا آن را به حاشیه ببرند. همانی که امام فرمود اگر بخواهیم آسیبی به کشور نرسد باید مطیع ولایت فقیه بوده و از آن پیروی کنیم.
**امام جمعه اراک
حادثه تروریستی تهران انسجام و همبستگی ملت ایران را افزایش داد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حادثه تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی اتحاد، همبستگی و هوشیاری ملت ایران را افزایش داد و دست مدعیان مقابله با تروریسم را برای همگان آشکار کرد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران و گرامی داشت یاد و خاطره 17 شهید این حادثه تروریستی افزود: مردم ایران تجربه های بسیاری در حوادث تروریستی دهه 60 دارند و این حادثه موجب شد هوشیاری و انسجام ملت و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در برابر توطئه های دشمنان افزایش یابد.
وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری بسیار در چند وقت اخیر توانستند ده ها تیم تروریستی را در نطفه خفه کنند و سرکرده آنان را در کرمانشاه از پای درآورند.
امام جمعه اراک بیان کرد: ملت ایران باید دشمنان اسلام، حامیان، سردمداران پشت پرده آنان را در میدان عمل بار دیگر دقیق بشناسند و بدانند با چه افراد پستی روبه رو هستند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: این جنایتکاران دست به دست هم داده اند و می خواهند جمهوری اسلامی را که خود قربانی تروریسم است و 17 هزار شهید ترور داشته است را به ترور متهم کنند.
وی ادامه داد: این وهابیت تکفیری که با هم دستی آمریکا و اسرائیل و به نام اسلام، چنین اقدام هایی انجام می دهند، چگونه می خواهند جوابگوی خداوند، مسلمانان و جهانیان باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری ولادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: این امام همام فرمودند غیرت دینی، اصلاح امور اقتصادی و مبارزه با فساد و صیانت سه اصل مروت است در اصل غیرت دینی، انسان به هیچ عنوان نباید بر سر دین خود معامله کند.
خطیب جمعه اراک افزود: ایران از منابع فراوانی برخوردار است که بهره برداری هرچه بیشتر از این منابع نیازمند مدیریت، برنامه ریزی، کار و همت بلند دارد و امید است دولت دوازدهم و شوراها یک برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات جامعه داشته باشند و زمینه اشتغال و توانمندی هرچه بیشتر را برای جامعه فراهم کنند.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: انتخابات تمام شده و دولت باید با یک برنامه ریزی دقیق در چهار سال آینده کارنامه روشنی از خود ارایه کند و با تدبیر مشکلاتی را که برای صنایع استان مرکزی ایجاد شده را برطرف کند.
وی با یادآوری برخی مشکلات برای سرمایه گذاران موسسه های اعتباری افزود: مردم باید هوشیار باشند و ثمره و دست رنج زندگی خود را در هر جایی سرمایه گذاری نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دستگاه های قضایی باید هوشیارانه عمل کنند و اجازه ندهند مال مردم چپاول شود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اقتصادی مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری برنامه و نقشه راه برای توسعه و پیشرفت کشور است که باید این برنامه ها با همت همه مسئولان و مردم عملیاتی شود.
وی گفت: مردم باید به رعایت حقوق یکدیگر و همسایگان در جامعه پایبند باشند از تجاوز به حقوق دیگران خودداری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامی داشت روز اکرام نسبت به ایتام و نیازمندان افزود: مردم استان مرکزی باید در روز اکرام نسبت به کمک به ایتام و معلولان اقدام کنند و در جشن گلریزان از هیچ خدمتی دریغ نکنند.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری قرار گیری در آستانه شب های قدر و شهادت امیر المومنین (ع) گفت: همه مساجد حسینه ها با برنامه ریزی های هرچه بیشتر کمک کنند برنامه های این مناسبت ها هرچه با شکوه تر برگزار شود.
وی بیانات مقام معظم رهبری در مرقد امام خمینی(ره) و در جمع دانشجویان را بسیار آموزنده عنوان کرد و گفت: امید است سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انقلابی و حسینی زندگی کردن سرلوحه زندگی اقشار مختلف مردم و مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه اراگ گفت: دانشگاه ها به عنوان کانون تحصیل و علم ضمن جهت گیری انقلابی و اسلامی، باید پاسدار خون شهدا و خط امامت و ولایت باشند.
**امام جمعه موقت یاسوج:
حرکت رو به پیشرفت ایران با جنایات تروریستی خدشه دار نمی شود
امام جمعه موقت یاسوج گفت که عملیات تروریستی عده ای بزدل و فریب خورده داعش در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان روزه دار شد کمترین خللی در اراده محکم ملت و حرکت رو به پیشرفت ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد.
حجت الا سلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت که حرکت تروریستی و ددمنشانه روز چهارشنبه در تهران، برگ ننگین دیگری بر صفحات تاریک تروریست ها، عاملان و مباشران آنها ثبت کرد.
وی با قدردانی از واکنش به موقع، آگاهانه و اعلام موضع بسیاری از علمای اهل سنت کشورمان و برخی کشورهای اسلامی در محکومیت این جنایت شوم و ددمنشانه گفت که تمامی ملت های آزادی خواه و مسلمان بدانند که حرکت های افراطی و وحشی گرایانه داعشی ها هیچ گونه سنخیتی با روح اسلامیت ناب محمدی ندارد.
امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد که دشمنان نظام و این انقلاب بدانند که عزم، انسجام و یکپارچگی ملت بزرگ ایران برای مقابله و خنثی کردن فتنه ها و تروریسم راسخ تر و قوی تر از گذشته خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی صدر گفت: البته باید از هوشیاری، صلابت و اقتدار نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی برای مقابله به موقع با این حملات تروریستی قدردانی کرد.
در 2 حمله تروریستی جداگانه روز چهارشنبه هفته جاری در تهران، ساختمان مراجعات اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
حجت الاسلام حسینی صدر در بخش دیگری به موضوع قطع ارتباط برخی کشورهای عربی با تحریک عربستان سعودی تصریح کرد که این مهم نخستین پس لرزه های نشست سران کشورهای عربی با رئیس جمهور آمریکاست.
وی با اشاره به قرارداد ننگین و سنگین 400 میلیارد دلاری کشورهای عربی با آمریکا، اظهار داشت که یکی از دلایل اصلی در قطع روابط دیپلماتیک با قطر زیر بار نرفتن این کشور برای پرداخت سهم خود در این قرار داد است.
**امام جمعه کرمان: توطئه های دشمنان ملت ایران محکوم به شکست است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: همانگونه که تروریست ها در تهران شکست خوردند و ناکام ماندند، تمامی توطئه های دشمنان ملت ایران، محکوم به شکست است.
آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: در حادثه تروریستی تهران (چهارشنبه هفدهم خرداد) هدف دشمنان، مجلس شورای اسلامی بود و تروریست ها، حامیانشان و تمامی افرادی که طراح این نقشه شوم بودند، به هدف خود نرسیدند.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای این حادثه تروریستی اظهار کرد: همه تروریست ها کشته شدند و مسئولان هم اعلام کردند عوامل اصلی این حادثه دستگیر شده اند.
امام جمعه کرمان گفت: نیروهای امنیتی کشور باید بیش از پیش هوشیار باشند چرا که دشمن به دنبال ضربه زدن است.
وی بیان کرد: از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و همه کسانی که توطئه های دشمنان را کشف و خنثی می کنند از صمیم قلب تشکر می کنم و امیدواریم خداوند همه این برادران را برای نظام و ملت حفظ بفرماید.
**امام جمعه اهواز:تروریست ها به سزای اعمالشان خواهند رسید
امام جمعه اهواز گفت: همانطور که داعشی ها اردوکشی بین المللی کرده اند ما نیز به صورت بین المللی از حرم حضرت زینب کبری دفاع می کنیم و تروریستها را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.
سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز با محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در تهران اظهار کرد: تروریستها در جریان ترورهای اخیر در تهران بیشترین هنرشان این بود که خودشان را به سالن مراجعات مردمی برسانند اما با هوشیاری نیورهای امنیتی نتوانستند به جایی که نمایندگان حضور دارند دست پیدا کنند.
وی با اشاره به این که 17 نفر از هموطنان در این حادثه شهید شدند بیان کرد: دو نفر از این شهدا خوزستانی بودند که شهید جعفر جعفر زاده رییس دفتر نماینده ایذه و باغملک و شهید رضا ثابتی، کارمند اداره بنادر و کشتی رانی از جمله این شهدا هستند.
آیت الله جزایری با تاکید بر وجود امنیت در کشور تصریح کرد: طی سال گذشته تا کنون اعضای بیش از 50 گروه تروریستی که قصد کشتن مردم را داشتند توسط نیورهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: این تیم ها و گروه ها محرکهایی دارند که از نظر مالی آنها را حمایت می کنند اما بدانند که به جزای اعمالشان خواهند رسید.
امام جمعه اهواز گفت: با حضور سردار سلیمانی و شهدای حرم در آن منطقه توانستیم ریشه داعش را از عراق بکنیم و فقط در شهر رقه عده ای از آنها حضور دارند که انشالله به زودی کلکشان کنده می شود.
وی همچنین به اتفاقات دهه 60 اشاره کرد و توضیح داد: منافقین، منفورترین گروهی بودند که با کمک عراق دست به ترور مردم ایران زدند که نسل سومی و چهارمی های انقلاب باید به این اتفاقات آگاه باشند و با نوشتن مطلب و مقاله این جنایات را همواره برای مردم تشریح نمایند تا مردم به مقام شامخ شهیدان بیشتر آشنا شوند.
**امام جمعه بوشهر: حمله های تروریستی مردم ایران را در تحقق آرمانهای خود مصمم تر می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حمله های تروریستی نه تنها هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران وارد نمی کند بلکه آنها را نسبت به پافشاری بر تحقق عقاید و آرمانهای خود مصمم تر می کند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: حمله ها و عملیات تروریستی نشان از جنایت پیشگی، بی هویتی و استعماری بودن شبکه های جنگ نیابتی است.
وی اضافه کرد: مقصر اصلی این عملیات کور تروریستی که در راستای هدفهای جبهه استکبار انجام شد آمریکا و دست نشانده آن عربستان سعودی است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان امروز به جرثومه استکبار و ایادی آن مبتلا شده است ادامه داد: بزرگترین تروریسم جهان آمریکا و دست نشانده آن کشوری مانند عربستان است که به صورت قبیله ای هدایت و بجز آمریکا هیچ کشوری آن را تایید نمی کند.
وی، از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که با همه وجود امنیت را در کشور مستقر کرده اند تشکر و قدردانی می شود.
امام جمعه بوشهر گفت: مردم ایران شاگران مکتب امام حسین (ع) هستند و زیر بار هیچ ظلم و خواری نخواهند رفت.
صفایی بوشهری افزود: رئیس جمهور آمریکا با حضور در عربستان برای شکستن خط مقاومت در عرصه های مختلف بین المللی، مجامع بشری و در فضای ملی تصمیم گیری می کند و ایران اسلامی را مورد تعرض قرار می دهند.
وی اظهار کرد: در این شرایط وقتی کشور عربی دیگری نیز این تصمیم آنها را نمی پذیرد او را محاصره و تحریم می کنند.
صفایی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد و در دیدار با دانشجویان افزود: زنده نگه داشتن راه و آرمانهای امام راحل در جامعه ضروری است.
وی یادآور شد: اسلامیت، عدالت اقتصادی، اجتماعی، استقلال و مردم سالاری از اندیشه ها و آرمانهای امام راحل است که باید همواره زنده و پویا بماند.
**امام جمعه رشت: ملت ایران با حمایت و اتحاد، دشمنان را زمین گیر می کنند
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: ملت ایران و جان برکفان نظام اسلامی در حمایت از انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دست به دست هم داده و دشمنان را زمین گیر و نابود می کنند.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت ، با اشاره به حملات تروریستی اخیر در تهران و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان افزود: این اتفاق، حادثه ای حساب شده از سوی دشمنان بود که به یاری خداوند نیروهای جان برکف سپاه پاسداران، عوامل انتظامی، امنیتی و دیگر مسئولان برای مقابله با آن، به طور قاطع و سریع وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: دشمنان اسلام پنداشتند با این گونه حملات سبوعانه، می توانند کشور را از پا درآورند حال اینکه پیش از حادثه اخیر، برنامه های 90 گروه تروریستی توسط نیروهای انقلاب نقش برآب شده بود و در کنار آن، حمایت و اتحاد این ملت استوار، اجازه نخواهد داد کوچکترین خللی به آرمان های انقلاب اسلامی وارد شود.
امام جمعه رشت ادامه داد: دوصدایی در کشور معنا ندارد؛ همه طرفدار انقلاب اسلامی و امام راحل با هدایت و تبعیت از مقام معظم رهبری هستیم.
دریافتی از نمایندگی های ایرنا در سراسر کشور** انتشار:عباسعلی نقی یان
کد N1712102

وبگردی