آفتاب

سه هکتار از مزارع گندم گیلانغرب در آتش سوخت

سه هکتار از مزارع گندم گیلانغرب در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری گیلانغرب، از وقوع یک فقره آتش سوزی در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در این حادثه سه هکتار از مزارع گندم در دهستان دیره از توابع بخش مرکزی این شهرستان در آتش سوخت.

فرهاد همتی پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا، زمان وقوع این آتش سوزی را بعد ازظهر امروز و ارزش ریالی ناشی از این امر را نیز را بیش از 200 میلیون ریال ذکر کرد.
وی اظهار داشت: پس از وقوع این آتش سوزی بلافاصله نیروهای امدادی و مردمی به محل اعزام شدند و با استفاده از امکانات و خودروهای آتش نشانی، تراکتور و آتش بار، پس از 2 ساعت تلاش آتش سوزی مهار شد.
وی با بیان اینکه کشاورزان پس از برداشت محصول باید از آتش زدن زمین های کشاورزی خود خودداری کنند، اضافه کرد که علت وقوع آتش سوزی در مزارع گندم گیلانغرب در دست بررسی است.
این سومین مورد از وقوع آتش سوزی از ابتدای امسال در گیلانغرب است و پیش از این نیز در 2 فقره آتش سوزی دیگر، یک هکتار از مراتع مشجر این شهرستان طعمه حریق شده بود.
پارسال نیز در 28 مورد آتش سوزی در گیلانغرب، 500 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.
شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 113 هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1711705

وبگردی