آفتاب
زندانیان چشم انتظار همت خیران هستند؛

گلریزان عاطفه ها در بندهای تاریک زندان ها

گلریزان عاطفه ها در بندهای تاریک زندان ها

ساری - گلریزان، رسم ماندگاری برای نوع‌دوستی است که به یک سنت حسنه در ماه مبارک رمضان تبدیل‌شده است و در این زمان، زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد مازندران چشم‌انتظار همت خیران هستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: گلریزان که به‌نوعی میراث گذشتگان ایران‌زمین نیز است، دست جوانان و سرپرست خانواده‌هایی را که دچار حوادث روزگار شده‌اند، در بدترین زمان ممکن می‌گیرد؛ جوانان، پدران و سرپرستان خانوارهایی که در اثر بی‌تجربگی، غفلت یا ناآگاهی، نادانسته در دام بلا گرفتارشده‌اند

جوانان و سرپرست خانوارهایی که با مهریه‌های نامعقول و پرداخت نکردن نفقه، حوادث کارگاهی و چک‌های بلامحل در گرداب نداری، بدهکاری، بیکاری یا ورشکستگی گیرکرده و گرفتارشده‌اند، در ماه مبارک رمضان ماه رحمت خداوند چشم امید به کمک‌های مردمی و خیران دارند.

سنت حسنه گلریزان از دیرباز جزئی از فرهنگ و تاریخ ایرانیان بوده است و هرساله در ماه مبارک رمضان جشن‌های گلریزان باهمت خیرین برای آزادی زندانیان دربند در سراسر کشور برگزار می‌شود در شهرستان محمودآباد نیز دو سال است باهمت انجمن حمایت از زندانیان این مراسم باشکوه برگزار می‌شود.

همزمان با ماه مبارک رمضان آیین جشن گلریزان چهارشنبه شب به همت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محمودآباد برگزار شد و اصغر کثیری رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محمودآباد در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمک به خانواده‌های زندانی برای رهایی سرپرست خانواده از زندان و تأمین مایحتاج خانواده‌های زندانی و بازگشت افراد زندانی به جامعه از مهم‌ترین اهداف این انجمن است.

در سال ۹۵ به همت خیرین شهرستان نزدیک به ۱۰ نفر از زندانیان این شهرستان از زندان آزادشده و قریب به ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های زندانی پرداخت شد

وی گفت: در سال ۹۵ به همت خیرین شهرستان نزدیک به ۱۰ نفر از زندانیان این شهرستان از زندان آزادشده و قریب به ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های زندانی پرداخت شد و نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال وام اشتغال‌زایی باهمکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده‌های زندانی مساعدت شد.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان محمودآباد ضمن قدردانی از حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد نسبت به مساعدت ۳۵۰ متر زمین در کنارگذر غربی این شهر به‌منظور احداث ساختمان این انجمن گفت: عملیات عمرانی این ساختمان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

فتح‌الله جعفری دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه همه زندانیان متهم و مجرم نیستند و بعضاٌ خیلی‌ها بدون اطلاعات دست‌به‌کاری می‌زنند که خود و خانواده آنها را دچار مشکل می‌کند، گفت: وظیفه انسانی همه ما است یک‌بار دیگر آن‌ها را به آغوش جامعه و خانواده بازگردانیم.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد با تأکید بر اینکه موضوع زندان و زندانی یکی از مباحث دلگیر و آسیب مهم اجتماعی به شمار می‌رود گفت: امیدواریم در سایه تلاش و همراهی اعضای این انجمن بتوانیم برای این قشر آسیب‌پذیر اقدامات اثربخشی را در شهرستان شاهد باشیم.

در بخش دیگر این مراسم علی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان‌های محمودآباد و نور طی سخنانی گفت: انجمن حمایت از زندانیان رسالت مهمی در جامعه بر دوش دارد و آن حمایت از کانون و حیاط اجتماعی خانواده‌های زندانی است.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت خوب باهم بودن و دستگیری همنوعان برشمرد و گفت: تنها راه نجات جامعه بشری ارتباط باخدا و تقویت ایمان و اخلاق در جامعه است.

یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد نیز تأسیس و راه‌اندازی انجمن حمایت از زندانیان را یکی از اقدامات خوب و مهم در شهرستان عنوان کرد وگفت: این وظیفه همه آحاد جامعه است که برای پیشگیری از هرگونه آسیب‌ اجتماعی دیگر، نسبت به سایر همنوعان خود احساس مسئولیت و تکلیف کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب این انجمن در سال گذشته در راستای تکریم از خانواده‌های زندانیان گفت: کمک به خانواده‌های زندانی کمک به حیات و تداوم اجتماعی جامعه است.

در پایان این مراسم خیرین شهرستان محمودآباد مبلغ یک میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان گرفتار زندان کمک کردند.

به گزارش مهر، در سال گذشته ۲۹۳ زندانی جرائم غیر عمد در استان بااعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند و این روزها نیز خانواده‌های زیادی چشم‌انتظار همت خیران هستند تا زندانیان نیازمند و جرائم غیرعمد به آغوش خانواده بازگردند.

کد N1711417

وبگردی