آفتاب

عجیب‌ترین قوانین و جریمه های تخلفات رانندگی در جهان

عجیب‌ترین قوانین و جریمه های تخلفات رانندگی در جهان

در مانیل فیلیپین اگر پلاک خودرویتان به عدد 1 یا 2 ختم می‌شود، دوشنبه‌ها نمی‌توانید رانندگی کنید. البته مورد عجیب‌تر هم وجود دارد و آن اینکه رانندگی با یک خودروی مشکی در روزهای یکشنبه در دنور کلرادوی آمریکا ممنوع است.

اگر فکر می‌کنید قوانین و میزان جریمه‌های رانندگی در ایران سرسام‌آور و دور از انصاف است، بد نیست به قوانین ترافیکی در کشورهای مختلف دنیا اشاره کنیم که به واقع جالب و باعث تعجب است.مثلاً در دانمارک باید قبل از حرکت زیر خودرو را چک کنید. چرا که ممکن است کودکان برای بازی در پشت یا زیر خودرویتان مخفی شده باشند. خودروهای کثیف هم در روسیه جریمه می‌شوند و باید همیشه بدنه خودرو به خصوص پلاک آن تمیز باشد. در مانیل فیلیپین اگر پلاک خودرویتان به عدد 1 یا 2 ختم می‌شود، دوشنبه‌ها نمی‌توانید رانندگی کنید. البته مورد عجیب‌تر هم وجود دارد و آن اینکه رانندگی با یک خودروی مشکی در روزهای یکشنبه در دنور کلرادوی آمریکا ممنوع است. شاید جالب‌ترین مورد این لیست به ژرمن‌ها تعلق دارد چون اگر بنزین خودرو در اتوبان‌های آلمان تمام شود، جریمه خواهید شد!
رانندگان حوزه اسکاندیناوی باید تمام طول روز با چراغ روشن حرکت کنند. چراغ‌های روشن می‌تواند در طول روزهای مه‌آلود و روزهای کوتاه بر امنیت سرنشینان و دیگر رانندگان بیفزاید. در این منطقه شب‌های بی‌پایان زمستان التزام استفاده از لامپ‌های روشن را افزایش می‌دهد. 
کد N1706898

وبگردی