آفتاب

لاوروف در دیدار با همتای مصری: از مشارکت قاهره استقبال می‌کنیم

لاوروف در دیدار با همتای مصری: از مشارکت قاهره استقبال می‌کنیم

واحد مرکزی خبر نوشت:وزیر خارجه روسیه درکنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود گفت: دولت اوباما نتوانست گروه های معارض مسلح میانه رو را از تروریست ها در سوریه جدا کند.

به گزارش تلویزیون الجزیره، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری با سامح شکری همتای مصری خود در قاهره گفت: از مشارکت مصر در توافق مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه استقبال می کنیم.

لاوروف با بیان این که بعد سکولاریستی دولت سوریه برای ما مهم است افزود: از تلاش های مصر و امارات برای نزدیک شدن دیدگاه ها درباره لیبی استقبال می کنیم.
وی افزود: از تلاش های مصر برای حل مسئله فلسطین و استقرار ثبات و امنیت در منطقه سینا حمایت می کنیم.
لاوروف همچنین خاطر نشان کرد: باید تحقیقات در خصوص حادثه سرنگون شدن هواپیمای روسی در مصر پایان یابد تا تکلیف از سرگیری پروازهای هوایی مستقیم با مصر مشخص شود.

این در حالی است که تلویزیون الجزیره به نقل از سامح شکری وزیر خارجه مصر اعلام کرد: ما از طریق همکاری با روسیه به دنبال خشکاندن منابع مالی تروریسم و کشورهای حامی تروریسم هستیم.

وی گفت: ما از مقابله با افراط گرایی از طریق استفاده از نهادهای دینی میانه رو در مصر استقبال می کنیم.
شکری افزود: هرگز نمی پذیریم که گروه های مختلف در لیبی با استفاده از سلاح بخواهند اراده خود را در این کشور تحمیل کنند.
وزیر خارجه مصر گفت: ما موضع ثابتی درباره هر گونه تهدیدات تروریستی علیه مصر داریم.

خبرگزاری رسمی سوریه « سانا » نیز درخبری اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با سامح شکری همتای مصری خود گفت: جدا کردن گروه های مسلح سوری از عناصر وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» در چارچوب نتایج مذاکرات آستانه امکان پذیر شده است.

خبرگزاری رویترز هم در خبری به نقل از سامح شکری وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد عملیات نظامی ارتش مصر در لیبی از طریق هماهنگی کامل با ارتش ملی این کشور صورت گرفت.

52311

کد N1706674

وبگردی