آفتاب

یک حقوقدان: تقسیم بندی آرا مردم به حلال و حرام کار شایسته ای نیست

یک حقوقدان: تقسیم بندی آرا مردم به حلال و حرام کار شایسته ای نیست

کرمانشاه- ایرنا- یک حقوقدان و قاضی دادگستری گفت: تقسیم بندی آراء مردم به حلال و حرام در تریبون مقدس و در عین حال حساسی مانند نماز جمعه آن هم پس از برگزاری انتخاباتی که بیش از 40 میلیون نفر در آن شرکت کرده اند، نمی تواند کار شایسته ای باشد.

یوسف جلیلیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کار به جز افزایش حساسیت ها و زیرسوال بردن سلامت انتخابات نتیجه و حاصلی دیگر در پی نخواهد داشت و پیروزی بزرگی که نظام و انقلاب به واسطه حضور پررنگ مردم در این مشارکت همگانی کسب کرد، کمرنگ می شود.
وی در ادامه سنگر مقدس نماز جمعه را تریبونی دانست که باید از آن ندای وحدت سر داده شود و همدلی و همبستگی بین آحاد مختلف جامعه را تقویت کند.
وی اظهار کرد: از دیرباز همگان سنگر نماز جمعه را مظهر همدلی، همبستگی و محلی برای یگانگی و افزایش وحدت می شناسند.
وی با بیان اینکه نماز جمعه از قداست خاصی برخوردار است، گفت: شخصی که در مقام امامت جمعه از تریبون نماز جمعه با مردم سخن می گوید باید فارغ از هرگونه جناح بندی حزبی و گرایش سیاسی مردم را ارشاد و راهنمایی کند.
جلیلیان اظهار کرد: در نمار جمعه که هزاران نفر حضور دارند به طور قطع سلایق و عقاید گوناگی نیز وجود خواهد داشت و امام جمعه باید با لحاظ کردن تمامی این سلایق با مردم سخن بگوید.
جلیلیان در پایان و با دعوت جریان ها و گروه های سیاسی به خویشتن داری، گفت: بهتر است نتیجه انتخابات را پذیرفته و شرایطی فراهم کنیم تا رئیس جمهور منتخب دوازدهم با پشتوانه حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات کارش را آغاز و برای توسعه هرچه بیشتر کشور برنامه ریزی کند.
در انتخابات 29 اردیبهشت، حسن روحانی با کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای (57 درصد آرا)، به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
کد N1706297

وبگردی