آفتاب

کویت از گسترش همکاریهای نظامی با ناتو خبر داد

کویت از گسترش همکاریهای نظامی با ناتو خبر داد

ایرنا نوشت: وزارت دفاع کویت از استراتژی خود برای گسترش همکاریهای نظامی و برگزاری دوره های آموزشی مشترک و خرید سلاح از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) خبر داد.

وزارت دفاع کویت با اعزام هیات های نظامی به کشورهای فرانسه و ایتالیا به بررسی راه های تقویت همکاری های دو جانبه و برگزاری دوره های آموزشی برای نظامیان کویتی و همچنین اجرای قراردادهای تسلیحاتی پرداخت.
این قراردادهای تسلیحاتی شامل بالگردهای کارکال فرانسوی و جنگنده های یورو فایتر از ایتالیا می باشد.


همچنین گارد ملی کویت هیاتی بلندپایه را به کشورهای اسپانیا پرتغال و اوکراین اعزام کرده است و در این سفر راه های توسعه تعامل مشترک در زمینه آموزش نیروهای امنیتی و پلیس کویت بررسی شد.
این همکاری های نظامی میان کویت و اعضای ناتو درشرایطی رقم خورده است که کویت به عنوان مرکز منطقه ای ناتو انتخاب شده و موقعیت جغرافیایی کویت با توجه به رفت و آمد گسترده نظامیان آمریکایی در محدوده جنوبی خلیج فارس از اهمیت خاصی برای واشنگتن برخوردار است.


کویت همچنین براساس توافق مشترک با ناتو٬ نسبت به تبادل اطلاعات امنیتی و ارائه خدمات لجستیکی به نیروهای زمینی و دریایی ناتو اقدام خواهد کرد. روابط کویت با ناتو که بخش اعظم فعالیت های آن توسط آمریکا هدایت می شود٬ به دلیل روابط نزدیک و استراتژیک کویت و واشنگتن و حضور بیش از15 هزار نیروی آمریکایی در این کشور همواره پس از جنگ دوم خلیج فارس در سطح بالایی قرار داشته و واگذاری مسئولیت حفظ امنیت مرزهای کویت به ناتو اقدامی درجهت تحقق منافع ملی کویت تلقی شده است.


در همین راستا نمایندگان کویت در جلسه ای با بررسی راه های تقویت همکاری با ناتو موافقت خود را با استفاده نیروهای ناتو از خاک کویت برای رفت و آمد و انجام مأموریت ها اعلام کرده اند.
کویت با توجه به همسایگی با عراق و وجود امکانات خوب رفاهی در این کشور، نقطه ترانزیت و بسیار مهمی برای سازمان ناتو برای جابه جایی نیروهای آن تلقی می شود.

52310

کد N1706243

وبگردی