آفتاب

آمار ضریب نفوذ تلفن همراه اعلام شد

آمار ضریب نفوذ تلفن همراه اعلام شد

دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات، آخرین آمار شاخص‌های مهم این بخش از سال 86 تا پایان سال ۹۵ را منتشر کرد که برمبنای آن، ضریب نفوذ ...

خبرگزاری مهر:دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات، آخرین آمار شاخص‌های مهم این بخش از سال 86 تا پایان سال ۹۵ را منتشر کرد که برمبنای آن، ضریب نفوذ موبایل در کشور ۱۰۴ درصد است و ۳۳ میلیون نفر با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند. برآوردها نشان می‌دهد تا پایان سال گذشته، ۱۵۴ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۸۸ سیم‌کارت از سوی اپراتورهای موبایل واگذار شده است.از میان این تعداد خط موبایل واگذار شده، تنها ۸۲ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۳۰۴ خط موبایل فعال است و نزدیک به ۷۰ میلیون شماره موبایل واگذارشده در شبکه ارتباطی کشور فعال نبوده و بلااستفاده است. براین اساس ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور، 14/ 104 درصد اعلام شده است.

 

این درحالی است که ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل در سال ۸۶ حدود 5/ 39 درصد بوده و در سال ۹۴ این ضریب نفوذ به 46/ 96 درصد رسیده است. آمارها نشان می‌دهد ضریب نفوذ واگذاری سیم‌کارت طی ۱۰ سال اخیر، از 8/ 46 درصد در سال ۸۶ به 76/ 193 درصد در پایان سال ۹۵ رسیده است. در همین حال تعداد تلفن همگانی کشور ۱۱۵ هزار و ۷۶۴ دستگاه اعلام شده است. هم‌اکنون ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۹ مشترک از اینترنت موبایل باندپهن استفاده می‌کنند و تعداد مشترکان اینترنت باندپهن ثابت از جمله فناوری ADSL حدود ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک گزارش شده است. برمبنای آمار منتشر شده، میزان پهنای باند اینترنت بین‌الملل تا پایان سال ۹۵ به ۷۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این درحالی است که در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند اینترنت ۶ گیگابیت و در سال ۹۴ حدود ۵۴۷ گیگابیت بر ثانیه بوده است. مقایسه ظرفیت اینترنت داخلی کشور نیز حاکی از آن است که ظرفیت IP داخل کشور طی سال‌های ۹۴ تا ۹۵ با میزان رشد ۲ هزار و ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه، به ۶۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. این درحالی است که ظرفیت IP داخل کشور در سال ۸۸ حدود ۳۱ گیگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

کد N1706082

وبگردی