آفتاب
چرا پایه های فوتبال سست است - ۲۸

مدیران نتیجه گرا هستند/ باید با برنامه در فوتبال پایه پیش رفت

مدیران نتیجه گرا هستند/ باید با برنامه در فوتبال پایه پیش رفت

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است که برای پیشرفت در بخش پایه باید برنامه ریزی دقیق و ویژه ای داشت تا پیشرفت را در این بخش شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب انتظاری مهاجم سالهای نه چندان دور پرسپولیس چند سالی است در رده های پایه کار می کند و در آکادمی فوتبالش کار استعدادیابی را به خوبی انجام می دهد.

این مربی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با عدم پیشرفت فوتبال ایران در بخش پایه گفت: متاسفانه در چند سال اخیر باشگاه ها هیچ گونه فعالیتی در بخش پایه نداشته اند و فقط مدتی فولاد خوزستان روی پایه هایش سرمایه گذاری کرد که ثمره اش را دید و دو قهرمانی در لیگ را با بازیکنانی که محصول خودش بودند تجربه کرد.

وی افزود: یکی از اصلی ترین دلایل عدم پیشرفت، این است که مربیان امنیت شغلی ندارند که از بازیکنان جوان استفاده کنند و به همین خاطر ترجیح می دهند که از بازیکنان با تجربه استفاده کنند و در این صورت باشگاه باید هزینه زیادی را بابت این مساله پرداخت کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: باید در رده پایه برنامه ریزی دقیق و ویژه انجام شود تا باشگاه بتواند آکادمی قوی و خوبی داشته باشد از طرفی باید استعدادیابی به صورت اصولی صورت بگیرد تا استعدادهای لازم شناسایی و پرورش داده شوند.

انتظاری اضافه کرد: زمانی که وینگو به پرسپولیس آمد اولین موضوعی که جویا شد سراغ تیم های پایه و محل تمرین آنها را گرفت چرا که او معتقد بود که برای موفقیت باید تیم های پایه خوبی داشت که پشتوانه تیم بزرگسالان باشند اما متاسفانه در آن زمان مسئولان تیم حتی نمی دانستند که پایه ها در کجا تمرین می کنند. از طرفی کار در تیم های پایه نیازمند تخصص است و هر کس نمی تواند بیاید و کار در تیم های پایه را انجام دهد.

کد N1705548

وبگردی