آفتاب

استاندار چهارمحال و بختیاری: رای حلال و حرام در انتخابات معنا ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری: رای حلال و حرام در انتخابات معنا ندارد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با نقد برخی از اظهار نظرها درباره «رای حلال» برای یکی از نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری گفت: در انتخابات رای حلال و حرام معنا ندارد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: اینکه برخی از بزرگان اعلام می کنند آرای یکی از نامزدها حلال است، کلام صحیحی نیست و نباید آرای مردم را به خوب و بد تقسیم کرد.
وی با بیان اینکه در این زمینه نمی شود کسی به نفع خود فتوا دهد، تاکید کرد: همه افراد باید به آرای مردم تمکین کنند و قواعد انتخابات را بپذیرند و نمی شود کسی آرای مردم را به خوب و بد تقسیم کند.
سلیمانی دشتکی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند روز پس از انتخابات باید رقابت ها جای خود را به رفاقت ها بدهد و در این انتخابات پیروز واقعی مردم و نظام بودند.
به گفته وی، مقام معظم رهبری از همه مجریان و ناظران برگزاری انتخابات تقدیر کردند و همه باید خود را پیرو ولی امر و مقام معظم رهبری بدانند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اینکه یکی از بزرگان اعلام می کند که سه میلیون رای از رئیس جمهوری منتخب کم شود و به نامزد دیگر افزوده شود، درست نیست و این «وهم» و ظلم به نظام و مردم می شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: حضور 41 میلیونی مردم در پای صندوق های رای، پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران است و بار دیگر شکست استکبار را در برابر ایران رقم زد و همه باید برای سربلندی و توسعه کشور تلاش کنند.
به گفته وی، اگر کسانی که پشت درب های صندوق های رای مانده بودند رای می دادند، مجموع آرا تا 45میلیون نفر نیز می رسید، اما بدلیل اینکه از نظر شورای نگهبان، انتخابات در پایان روز جمعه باید تمام می شد که این حرف درستی نیز هست، حدود 4 میلیون نفر در پشت درب ها ماندند و امکان رای گیری از آنها میسر نشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری به شبه افکنی برخی از منتقدان دولت اشاره کرد و گفت: اینکه گفته شد معاون استاندار در انتخابات فعالیت می کرد درست نیست، زیرا که وی هیچ گونه مسئولیتی در ستاد انتخابات نداشت ضمن آنکه در ایام انتخابات نیز از مرخصی اداری استفاده کرده بود.
به گفته وی، دولت متعلق به همه مردم ایران است و درصد بندی نیز برای مردم ایجاد نمی کند و همه حق دارند از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت یکسان برخوردار باشند.
وی افزود: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در شهرستان لردگان با حساسیتی که برای شورای نگهبان ایجاد شده بود، ناظران این نهاد انقلابی به شهرستان لردگان اعزام شدند و 93 صندوق را در این شهرستان بازشماری و بررسی کردند و سلامت انتخابات در این حوزه را تایید کردند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: دیگر بحث های انتخابات تمام شده است و باید همه به سرعت برای تحقق شعار سال تلاش کنند.
وی افزود: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در استان بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، داخلی و نهادهاست و باید مدیران زمینه تسهیل در امر سرمایه گذاری را فراهم کنند.
سلیمانی دشتکی به اختصاص 1.2 میلیارد دلاری برای توسعه مشاغل روستایی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: در این زمینه سهم استان حدود 100 تا 120 میلیون دلار پیش بینی می شود و باید در جذب این تسهیلات و ایجاد توسعه روستایی همه مدیران و دستگاههای اجرایی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ماه مبارک رمضان تنها روزه گرفتن نیست بلکه پرهیز از دروغ گفتن و تهمت زدن است و بهره مندی از فیوضات این ماه و رسیدگی به خانواده های نیازمند است.
وی از رسانه ها خواست روند انتقادی خود را حفظ کنند و در عین حال تاکید کرد: نقد با تخریب تفاوت دارد و تخریب دستاوردهای دولت تخریب چهره نظام است و رسانه ها به تبیین دستاوردهای نظام برای مردم بپردازند.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار: جهانبخش صفری
2097/6021
کد N1705138

وبگردی