آفتاب

امام جمعه ارومیه: انتخابات ‌29 اردیبهشت اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد

امام جمعه ارومیه: انتخابات ‌29 اردیبهشت اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: انتخابات 29 اردیبهشت امسال، اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، پیروز انتخابات ملت شریف ایران بودند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: پس از این حضور باشکوه مردم، دولت باید دست به کار شود و مشکلات مردم را حل کند و قدردان حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.
وی با اشاره به اینکه ترامپ، عربستان را به عنوان یک کشور اسلامی به منبعی برای درآمد آمریکا تبدیل کرده است، عنوان کرد: بی کفایتی سران کشورهایی که از وی استقبال کردند، خشم الهی را در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: دنیا بداند که رهبری فرزانه و حکیم به پشتوانه امدادهای غیبی در جمهوری اسلامی ایران حکومت می کند و از این نمایش دشمنان واهمه ای ندارد.
وی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: این ماه، ماه بندگی خداوند متعال است و سفره رحمت الهی و درهای بهشت در این ماه بر روی بندگان باز می شود و باید از این فرصت برای استغفار استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ماه رمضان، ماه ربیع قرآن است و باید به قرآن خواندن در این ماه توجه شود و حضور مردم در آئین های جمع خوانی قرآن افزایش یابد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در آموزه های اسلامی، توصیه های زیادی برای قرائت قرآن شده زیرا این امر فاصله ای بین بندگان و عذاب الهی دوزخ است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در معابر عمومی، امری مهم و قابل توجه است، افزود: کسانی که به صورت آشکار نسبت به روزه خواری یا تظاهر به روزه خواری اقدام می کنند، موجب خشم الهی می شوند و باید از این کار امتناع کنند.
وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر /سوم خرداد/ اظهار کرد: در این روز با تدابیر حضرت امام (ره) و اتحاد رزمندگان اسلام و امدادهای غیبی، خرمشهر از دست بیگانگان آزاد شد و دشمنان به قدرت ایمان و اتحاد مسلمانان پی بردند.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام سید مهدی قریشی و با حضور خیل عظیم مردم مومن و نمازگزار ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) ایبن شهرستان برگزار شد.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1704617

وبگردی