آفتاب
رئیس شورای عالی نظام پزشکی؛

دعواهای صنفی پزشکان پای صندوق رای حل می شود

دعواهای صنفی پزشکان پای صندوق رای حل می شود

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، گفت: محافل قدرت در نظام سلامت به شدت روی پزشکان عمومی حساب باز می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اسماعیل ایدنی در مراسم افتتاح دفتر انجمن پزشکان عمومی ایران در تهران، اظهارداشت: بزرگترین نماد کار صنفی و جمعی در جامعه پزشکی کشور در این دوره از فعالیت انجمن پزشکان عمومی شکل گرفته است.

وی با عنوان این مطلب که انجمن پزشکان عمومی از توان و قدرت اجتماعی بسیار خوبی برخوردارند، گفت: پزشکان عمومی از تاثیر گذاری بالایی در انتخابات مختلف جامعه پزشکی برخوردارند.

ایدنی با اشاره به اهمیت اتاق فکر سازمان نظام پزشکی که متشکل از کمیسیون های شورای عالی نظام پزشکی بوده است، افزود: در این بین، پزشکان عمومی از سایر تشکل های پزشکی فعال تر بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی پزشکان عمومی افزایش یافته است، گفت: متاسفانه مرجعیت جامعه پزشکی در این ۴ سال اخیر تحت هجمه های بسیار زیادی قرار داشته است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور نسبت به بیماری مزمن تقسیم قدرت که نخبگان را تهدید می کند، هشدار داد و افزود: خطری که ما را تهدید می کند، این است که نمی پذیریم اگر اختلاف نظری داریم، در قالب فراکسیون آن را حل کنیم. و این موضوعی است که قدرت اجتماعی یک تشکل را به شدت تضعیف می کند.

ایدنی گفت: محل حل دعواهای ما، صندوق رای است و نباید دنبال موازی کاری باشیم. زیرا، موازی کاری جز اینکه به منافع صنفی پزشکان عمومی آسیب بزند، هیچ سودی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت هیات مدیره کنونی انجمن پزشکان عمومی، افزود: این هیات مدیره دموکرات بوده اند و پذیرش اختلاف نظر و تضارب آراء را داشتند.

ایدنی با تاکید بر اینکه محافل قدرت در حوزه سلامت به شدت روی پزشکان عمومی حساب باز می کنند، تصریح کرد: بدترین آسیب این است که مرجعیت پزشکان عمومی را تکه تکه کنیم و باعث شود، محافل قدرت، انجمن را نادیده بگیرند.

کد N1704459

وبگردی