آفتاب

معاون وزیر ارتباطات: شبکه ملی IP در 35 نقطه کشور فعال شد

معاون وزیر ارتباطات: شبکه ملی IP در 35 نقطه کشور فعال شد

اهواز- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی IP از فروردین ماه در 35 نقطه کشور از جمله اهواز فعال شد که این موضوع قیمت اتصال به شبکه ملی اطلاعات را بسیار کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی عصر پنجشنبه درآیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین المللی اینترنت در خوزستان اظهار کرد: باتوجه به مطالعاتی که در مدت 12 سال انجام شده ، توسعه ICT در کشور رشد فزاینده ای داشته که یکی از خدمات مهم در دولت یازدهم آغاز مراحل شبکه ملی فناوری اطلاعات است.
وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات تولید محتوای ملی و قیمت مناسب را برای مردم به ارمغان آورده که به دنبال آن فرصت شغلی مناسبی نیز برای استان های پایلوت ایجاد می کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در سال گذشته بیش از 100 هزار فرصت شغلی در این حوزه با مدیریت وزیر ارتباطات فراهم شد که این نشان دهنده ظرفیت بالای این حوزه برای ایجاد اشتغال است.
وی بیان کرد: خوزستان یک موقعیت مناسب برای ارتباطات بین المللی ما با کشور عراق در حوزه فناوری است و این درحالی است که کشور ترکیه یکی از رقبای جدی ما در این حوزه به شمار می رود.
جهرمی تصریح کرد: اکنون در تلاشیم تا بازار کشور عراق را از طریق مرز فاو تامین کرده و بازاری برای محتوای داخلی خود در کشورعراق فراهم کنیم.
مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین المللی اینترنت در خوزستان عصر پنجشنبه با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1704396

وبگردی