آفتاب

کواکبیان: جمهوریت نظام مانند اسلامیت با حضور پر شور مردم در انتخابات ثابت شد

کواکبیان: جمهوریت نظام مانند اسلامیت با حضور پر شور مردم در انتخابات ثابت شد

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پیروز اصلی انتخابات اخیر ملت ایران هستند، گفت: ملت ایران با حضور پرشور در 96 برای همیشه ثابت کردند که جمهوریت ایران مثل اسلامیت آن تفکیک ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، عصر روز پنج شنبه جشن پیروزی تدبیر در شهرستان دماوند با حضور صدها نفر از حامیان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن سینما پرستو برگزار شد و جوانان در این همایش با بستن پارچه های بنفش بر دستان خود، شور و نشاطی به جشن بخشیدند.
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در ایران اظهار کرد: همه ما به این مهم باور داریم که در هیچ جای دنیا دموکراسی و مشارکت حداکثری در عرصه های مختلف به ویژه سیاست به این معنا وجود ندارد.
وی ادامه داد: رقابتی بودن انتخابات به معنای واقعی کلمه، تاثیر حضور و رای مردم و همچنین امنیت انتخابات در این حماسه بزرگ نشان می دهد که ایران متفاوت از تمامی کشورها است و اگرچه در این دوره بسیاری از افراد در تلاش بودند تا روحانی از صحنه رقابت خارج شود ولی ملت با انتخاب خود، حرف آخر را به تمامی افکار و اندیشه ها زدند.
این مقام مسوول افزود: همه ما در دوران تبلیغات انتخابات شاهد بداخلاقی هایی بودیم که حتی برخی از آنان همچنان از این اقدام نادرست دست برنداشته اند ولی پیروزی اقای روحانی در عرصه سیاسی برای همیشه ثابت کرد جمهوریت ایران مثل اسلامیت آن تفکیک ناپذیر است.
کواکبیان دستاورد بزرگ انتخابات 29 اردیبهشت را جدی گرفتن جمهوریت همراه با اسلامیت نظام توسط مردم دانست و گفت: مردم در این دوره از انتخابات خود به صحنه آمدند و این دستاورد بزرگ را محقق ساختند و بدانید اگر کسی بخواهد چهره جمهوریت نظام را مخدوش کند، ما نیز به عنوان نمایندگان شما در خانه ملت، قطعا ایستادگی خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی برای رسیدن به قدرت دروغ گفتند و سیاه نمایی کردند، خاطرنشان کرد: تقسیم بندی جامعه به دو گروه 4 درصدی و 96 درصدی، این تفکر را در بین جوانان تقویت می کند که پدران شما با وجود تلاش های بسیار برای پیروزی انقلاب و حضور در عرصه دفاع، ایران تنها برای 4درصد تلاش کرده اند و آیا این گونه سخن گفتن درست است؟
وی با اشاره به اینکه نگاه ما به قدرت، ایجاد امنیت و آرامش در کشور است، گفت: امروز باید رویکرد دکتر روحانی را مورد توجه و دفاع قرار دهیم زیرا این مسیر ارزشمند بوده و باید ادامه یابد چراکه امروز امنیت به اهل آن سپرده شده است.
کواکبیان گفت: امروز ایران به دانش انرژی صلح امیز هسته ای دست یافته و توسط دولت یازدهم در تمامی کشورها به رسمیت شناخته شده و به امضای 6 کشور دنیا رسیده است که این یک افتخار بزرگ بوده و به گفته ریاست جمهوری، مابقی تحریم ها نیز از بین خواهد رفت.
این مقام مسوول بیان کرد: گرچه برای دستیابی به بهترین شرایط در عرصه های مختلف اقتصادی، رونق تولید و ... نیازمند زمان هستیم ولی بدانیم که طی چهارسال گذشته تلاش های بسیاری در این زمینه همچون ثبات ارز در کشور شده است.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با بیان اینکه اکنون دوران رفاقت آغاز شده و این پیروزی از آن ملت ایران است، گفت: دولت بداند که مردم بر اساس وعده های شما، رای داده اند و اگر قرار است منشور حقوق شهروندی اجرا شود، ممنوع التصویری و حصر معنایی ندارد و همه یکسان هستند.
شبک **تهرام/7246/ **1917**خبرنگار:الهام حیدری **انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش
کد N1704383

وبگردی