آفتاب

آیت‌الله جنتی: سلامت انتخابات را تایید می‌کنم/ بخشی از تخلفات در همه دوره‌ها بوده است

آیت‌الله جنتی: سلامت انتخابات را تایید می‌کنم/ بخشی از تخلفات در همه دوره‌ها بوده است

رئیس مجلس خبرگان رهبری از حضور حماسی مردم در انتخابات قدردانی و تاکید کرد: از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشکر می کنم که نشان دادند هنوز زنده و سرپا و به اسلام ، انقلاب، امام راحل و رهبرشان وفادار هستند.

به گزارش خبرآنلاین از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله احمد جنتی در ابتدای جلسه امروز - چهارشنبه- هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، که در تهران برگزار شد، با اشاره به فرموده امام راحل که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، سوم خرداد را روز فتح و قدرت اسلام و انقلاب دانست و یاد شهدا و ایثارگران را گرامی داشت.
وی همچنین با تاکید بر اغتنام ایام و لیالی باقی مانده از ماه شعبان آنرا دروازه ورود به فیوضات ماه مبارک رمضان دانست.
آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به مسائل بحرین گفت: اگر مسوولان بحرین ذره‌ای فهم، ادب، احترام و رافت داشته باشند، نباید به ساحت آیت‌الله شیخ عیسی‌قاسم تعرض کنند.
وی افزود: جرم آیت‌الله شیخ عیسی‌قاسم این است که برای احقاق حق و برقراری عدالت تلاش می‌کند؛ ظلم در بحرین شایع است، اما امیدواریم روزی شاهد پیروزی مردم این کشور باشیم.
رئیس مجلس خبرگان با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشکر می کنم که نشان دادند هنوز زنده و سرپا هستند و به اسلام ، انقلاب ، امام راحل و رهبرشان وفادار هستند.
وی گفت: مردم به یک اشاره رهبر معظم انقلاب و تشویق ایشان در انتخابات حضور یافتند و آرای بسیاری در صندوق ها ریختند.
آیت الله جنتی افزود: دنیا متوجه شد که مردمسالاری دینی در کشور ما حاکم است، خلاف ادعاهایی که به دروغ و با تزویر در این خصوص مطرح می کنند در جمهوری اسلامی، مردمسالاری دینی، واقعی است و این مردم هستند که با اختیار و آزادی کامل در انتخابات شرکت می کنند و به هر کسی نظرشان باشد رای می دهند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در ایران به هیچ کسی اجبار نمی کنند که رای بدهند یا ندهند، بلکه مردم با عشق و علاقه و با احساس وظیفه دینی و ملی حضور می یابند و رای می دهند.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: بنده سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود، اما تخلفاتی هم صورت گرفته که بر اساس گزارش های ناظران از دور و نزدیک و برخی گزارش های مردمی بوده است و شورا نیز حسب مورد به مسأله ورود داشته است.
آیت الله جنتی گفت: البته بخشی از تخلفات، طبیعی است و در همه دوره های انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری بوده است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند رأی مردم، حق الناس است، لذا اگر کسی در فرایند انتخابات خدای ناکرده تخلفی مرتکب شده باشد باید توبه کند.

کد N1703994

وبگردی