آفتاب
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی به مهر گفت:

آخرین وضعیت بازسازی چند بنای فرهنگی/ هنوز اعتبارات کامل نشده است

آخرین وضعیت بازسازی چند بنای فرهنگی/ هنوز اعتبارات کامل نشده است

سرپرست دفتر طرح های عمرانی با اشاره به انجام بخشی از بازسازی های مدنظر در بناهای فرهنگی و هنری اظهار کرد که اگر اعتبار مورد نیاز پرداخت شود بازسازی سالن اصلی و اداره تئاتر انجام می شود.

مسعود معمار سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت بازسازی و ساخت و ساز بناهای فرهنگی و هنری تحت حمایت این وزارتخانه به خبرنگار مهر گفت: ما اعتباراتی را دریافت کردیم که بر اساس این اعتبارها اقدام به تکمیلِ بازسازی بناهای فرهنگی و هنری مورد نظر کرده ایم. در حال حاضر تقریبا همه امور بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران را با اعتباری که البته دیرهنگام به دست مان رسید، نظیر بازسازی کامل هواسازها انجام دادیم و چیلرها هم به صورت کامل بازسازی می شوند. بازسازی نواقص ابنیه ای موزه را هم نظیر اینکه برخی مواقع سقف ها آب می داد و لوله های فاضلاب و آب چدنی بودند، در دست انجام داریم و سعی می کنیم با همین اعتباری که به دست مان رسیده است همه امور مورد نظر بازسازی موزه هنرهای معاصر را انجام دهیم.

وی درباره وضعیت بازسازی فرهنگسرای نیاوران هم توضیح داد: چیلرها و موتورخانه بازسازی اساسی شد و در حال بازسازی هواسازهای فرهنگسرا هستیم. بخشی کارهای ابنیه ای هم وجود دارد که طی ۳ تا ۴ ماه آینده این بازسازی ها هم انجام می شود.

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در سال جاری، اظهار کرد: چون اعتبار قابل توجه تری برای تکمیل همه مراحل بازسازی تئاتر شهر مورد نیاز است و برای اینکه وقتی بازسازی شروع شد به دلیل نبود امکانات و تجهیزات متوقف نشود، با اعتباراتی که به مرور به دست مان رسیده تجهیزات و امکانات مورد نیاز اعم از سیستم های نور و صوت با کیفیت بالای سالن اصلی خریداری و در انبار نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: در انتظار اعتباری جداگانه هستیم که آقای کاراندیش معاون وزیر ارشاد هم پیگیر آن است تا بتوانیم وقتی بازسازی را شروع می کنیم یک زمان بندی نیز برای پایان آن ارائه دهیم.

معمار یادآور شد: عملا در حال حاضر هم می توانیم بازسازی مجموعه تئاتر شهر را آغاز کنیم ولی جالب نیست که کار را تا نیمه انجام دهیم و بعد به دلیل نبودن اعتبار متوقف شود. وقتی اعتبار به دست مان برسد می توانیم مناقصه را برگزار کرده و بازسازی مجموعه را برای تکمیل شدن، شروع کنیم.

وی درباره مشکل تحریمی که برای تهیه ماشینری مورد نیاز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر از خارج کشور وجود داشت و اینکه آیا این مشکل برطرف شده است یا نه، توضیح داد: مشکل فاینانس به دلیل اینکه تحریم دولت به لحاظ ارتباطات بانکی حل نشده، هنوز برطرف نشده است. ما از طریق شرکت های داخلی برای حل این مشکل در ارتباط هستیم و احتمال دارد یکی از شرکت های داخلی با هزینه خود تجهیزات ماشینری سالن اصلی را خریداری و تهیه و برای نصب و نوسازی آن اقدام کند.

این مدیر عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: می توانیم قبل از بازسازی سالن اصلی نظیر تعویض صندلی ها و کارهای مورد نیاز دیگر، نوسازی ماشینری سالن اصلی را انجام دهیم که قرار است نماینده کمپانی خارجی از طریق شرکت داخلی مدنظر تیرماه بازدیدی داشته باشد تا اقدامات مورد نظر انجام شود. همزمان با اعتباری که به دست مان می رسد نیز کار تعویض صندلی ها، به سازی وضعیت آکوستیک و بازسازی سالن اصلی را انجام می دهیم.

معمار درباره وضعیت بازسازی بنای قدیمی اداره برنامه های تئاتر نیز اظهار کرد: نقشه های ساختمان اداره تئاتر نهایی شد و با شهرداری هم به تعامل رسیده ایم. شهرداری در انتظار ارائه نقشه ها است تا پروانه ساخت را صادر کند. سازمان مدیریت نیز در ردیف های اعتباری ما رقمی را برای بازسازی اداره تئاتر پیش بینی کرده است که بتوانیم سال جاری کار بازسازی اداره تئاتر را آغاز کنیم.

وی درباره ادامه مراحل بازسازی تماشاخانه سنگلج هم اظهار کرد: سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و انجام کارهای اساسی تماشاخانه هزینه کردیم و امسال هم اگر اعتباری به دست مان برسد باقی کارها را انجام خواهیم داد. البته گروهی قبول کرده اند که بدون اعتبار کار سیستم نور و صوت سنگلج را انجام دهد و وقتی اعتبار به دست مان رسید پرداخت را انجام دهیم.

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر به لحاظ مالی وضع مان بهتر شود همه دست اندرکاران علاقه مندانه می خواهند که کار بازسازی مورد نظر در بناهای فرهنگی و هنری انجام شوند و همه دغدغه انجام بازسازی این بناها را دارند.

کد N1702995

وبگردی