آفتاب

12 بالگرد بازسازی شده وارد ناوگان عملیاتی هوانیروز شد

12 بالگرد بازسازی شده وارد ناوگان عملیاتی هوانیروز شد

اصفهان - ایرنا - 12 فروند بالگرد نظامی بازسازی شده متعلق به هواپیمایی ارتش جمهوری اسلامی (هوانیروز)روز دوشنبه در محل پایگاه چهارم رزمی اصفهان باردیگر وارد ناوگان عملیاتی ارتش شد.

به گزارش ایرنا، بالگردهای یاد شده از نوع شنوک، جت رنجر، 214 و کبراست که پنج فروند هنگر کوئین (بازسازی)، چهار فروند باز آماد کلی و سه فروند رنگ آمیزی شده است.
بالگردهای بازسازی شده که پیش از این به دلایل گوناگون زمین گیر شده بودند با استفاده از توان داخلی و به وسیله کارشناسان نظامی ایرانی برای ورود دوباره به عرصه عملیاتی ارتش آماده شدند.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی دراین مراسم گفت: امروز هوانیروز بازسازی بالگردهای رزمی خود را با تکیه بر توان داخلی به صورت جدی و قاطعانه دنبال می کند.
امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی افزود: هوانیروز ارتش به عنوان یک یگان واکنش سریع در دفاع از کیان اسلامی حضوری موثر و همیشگی دارد.
وی ادامه داد: این نیرو در سال های دفاع مقدس و بعد از آن ازطریق 10 قرارگاه عملیاتی سهم بسزایی در پشتیبانی لجستیکی، پشتیبانی آتش، حمل و نقل، تخلیه نیرو و هلی برن نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه داشت.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی افزود: این نیرو با بیش از 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی در طول هشت سال دفاع مقدس 250 خلبان شهید تقدیم راه اسلام کرد.
وی ارتقای توان رزمی، ارتقای سامانه های دید در شب، ارتقای سامانه موشکی برد بلند و نهضت قطعه سازی را چهار مطالبه اساسی فرماندهی کل قوا و ارتش ازهوانیروز عنوان کرد.
امیر قربانی اظهار کرد: ساز و کارهای بسیاری خوبی برای رسیدن به این اهداف در نظر گرفته شده است و در راه رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی شبانه روزی داشته ایم.
وی اظهار کرد: سال گذشته 24 هزار ساعت پرواز بالگردی انجام شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان گفت: بازسازی 12 فروند بالگرد در این پایگاه نشان از توانمندی بسیار بالای رزمندگان این پایگاه است.
امیر قربانی همچنین گفت: 22 فروند بالگرد وظیفه جابه جایی صندوق های رای در انتخابات روز جمعه گذشته به مناطق سخت گذرو 29 بالگرد وظیفه مراقبت در مرزهای کشور را به عهده داشتند.
در این آیین همچنین از تعدادی کارکنان پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان که در تعمیر و بازسازی این بالگرد ها نقش آفرینی کرده اند؛ تجلیل شد.
/7134/ 6022 خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : مسعود عمادی
کد N1702378

وبگردی