آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

انعکاس حماسه حضور مردم ایران در رسانه های آذری/ همه آمده اند

انعکاس حماسه حضور مردم ایران در رسانه های آذری/ همه آمده اند

رشت-لبیک مردم شهرستان های استان گیلان همگام با مردم سراسر کشور به ندای رهبری، در صدر اخبار رسانه های آذری قرار گرفته و مردم این سامان بار دیگر حمایت از نظام و انقلاب اسلامی را فریاد زدند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: مُهرهای شناسامه هایمان تاریخ انقلاب را نشان می دهد . ما از سرزمین مردان مردیم. از دیار کوچک جنگلی و رودباری ها و همواره از شرق تا غرب گیلان نشان داده ایم که همچون دریای خزر، با صلابت، زنده و خروشانیم.

امروز به هر شهرستانی از گیلان که سربزنی، مملو از عشقی است که مردم را به پای صندوق ها کشانده و همه آمده اند تا بگویند اگرچه در سال های پس از انقلاب همواره پستی و بلندی های زیادی بر سر راه بوده اما، رفیق نیمه راه نیستیم و تا پای جان برای آرمان های انقلابمان در صحنه حاضر می شویم.

مردان و زنان سرزمین هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس آمده اند تا بار دیگر با انقلاب و رهبر تجدید بیعت کرده و سرنوشتی متفاوت برای کشور رقم بزنند.

آمده ام تا شرمنده شهدا نشوم

پروین گلزار بانوی میانسال صومعه سرایی درباره علت حضورش در پای صندوق های رأی به خبرنگار مهر می گوید: امروز آمده ام تا شرمنده شهدا، خودم و فرزندانمان نباشم.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ما در تعیین سرنوشت خود و کشورمان شریک شویم، می افزاید: این نعمتی است که برخی از کشورها از آن بی بهره هستند و ما باید قدردان این نظام و انقلاب باشیم.

بانوی صومعه سرایی خاطرنشان می کند: ملت ایران باید در انتخاب خود بصیرت داشته و براساس آگاهی فرد اصلح را انتخاب و مدیریت کشور و شهر خود را به آنها واگذار کنند.

نامزدها به وعده های خود عمل کنند

معصومه یکی از رأی اولی های شفتی است که به خبرنگار مهر می گوید: از اینکه به سنی رسیده ام که می توانم یکی از تصمیمات مهم و تأثیرگذار در زندگیم را بگیرم خیلی خوشحالم.

وی با بیان اینکه حضور من در این انتخابات دشمن را مأیوس می کند، ادامه می دهد : حال که ما با حضور پرشور خود در انتخابات به وظیفه خود به عنوان یک شهروند ایرانی عمل کرده ایم اینبار نوبت افرادی است که چه به عنوان رئیس جمهور و چه اعضای شورا به وعده های خود عمل کرده و به ویژه به نسل جوان نیز توجه کنند.

تداوم حماسه سازی مردم مرزنشین آستارا

مرزنشینان شهرستان آستارا نیز از نخستین ساعات رای گیری با حضوری چشمگیر پای صندوق های رای، حماسه حضور را  رقم زده و عشق به وطن را با مشارکت حداکثری  به نمایش گذاشتند. 

دقایقی قبل از ساعت هشت صبح روز جمعه، حوزه های رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مرزی بندر آستارا شاهد حضور گسترده مردم برای انتخاب نمایندگان خود در شوراها و نیز شخص اول اجرایی کشور بوده است.

شدت استقبال از رای گیری در این شهرستان مرزنشین از لحظه  گشوده شدن درهای حوزه رای گیری مشهود است و مجریان صندوق های اخذ رای در شهر آستارا در مقایسه با کمیت استقبال از انتخابات های گذشته و شور و نشاط انتخابات ۹۶، حضور مردم را فوق العاده  ذکر می کنند.

امروز همه آستارایی ها با انگشتان رنگین به رهبری انقلاب لبیک گفته و بر گفته های دشمنان خط بطلان زده و شور و شعور بالای  سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

مشارکت خبرنگاران آستارایی  در خلق حماسه حضور ملی

خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و مجازی شهرستان مرزی بندر آستارا همگام با مردم در حماسه انتخابات ۹۶ مشارکت کردند و با مسئولان و مردم همراه شده و شور و نشاط اجتماعی را در بین جمعیت شرکت کننده ایجاد کردند.

شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان و انعکاس حضور مردم ایران در انتخابات ۹۶

حضور پرشور مردم جمهوری اسلامی ایران  در انتخابات  ۲۹ اردیبهشت  ۹۶ در صدر اخبار شبکه های خبری کشور جمهوری آذربایجان قرار گرفته و این شبکه های تلویزیونی در بخش اخبار خود مشارکت گسترده ایرانی های حماسه ساز  را به نمایش گذاشتند.  

حضور مقتدرانه سپاه و نیروی انتظامی در حفاظت و تامین امنیت حوزه های رای گیری 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی شهرستان مرزی بندر آستارا با توجه به مسئولیتی که در بحث امنیت و حفاظت در انتخابات  بر عهده دارند، در تمامی حوزه های  رای گیری این شهرستان مرزنشین حضوری مقتدرانه داشته و از هر گونه تجمع غیرقانونی در حاشیه شعبات اخد رای و خرید آرا جلوگیری می کنند. 

همچنین مسئولان برگزاری انتخابات در شهرستان آستارا در تمامی حوزه های اخد رای امکان حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراهم کرده اند و رعایت قانون و حفظ آرامش توسط نمایندگان کاندیداها بسیار خوب و مثال زدنی است.

اختصاص ۹۴ شعبه اخد رای برای جمع آوری آرای مردم شهرستان مرزی آستارا 

فرماندار  آستارا  در جریان بازدید و رای دادن در مسجد محمد  رسول الله  این شهرستان  در گفتگو با خبرنگار مهر  اظهار می کند: همه موارد لازم برای فرایند اخذ رای در شعبات مختلف  شهرستان  آستارا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

یونس رنجکش با بیان اینکه استقبال از انتخابات در شهرستان مرزنشین آستارا بسیار بالاست، می افزاید: ۹۴ شعبه اخذ رای در شهرستان آستارا آماده اخذ رای مردم هستند که از این تعداد ۳۴ شعبه در شهر آستارا، ۱۰ شعبه در شهر لوندویل، ۳۵ شعبه  در بخش مرکزی و ۱۵ شعبه در بخش لوندویل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهر آستارا  مراحل اخذ رای برای شوراهای اسلامی به صورت  الکترونیکی انجام می شود، می گوید: تعداد شعب سیار اخذ رای در شهرستان آستارا  هفت شعبه است که یک شعبه در شهر آستارا، چهار شعبه سیار در بخش مرکزی و دو شعبه در بخش لوندویل  فعالیت رای گیری را بر عهده دارند.

شهرستان مرزی بندر آستارا  در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و  در تمامی انتخابات برگزار شده در سطح کشور حد نصاب های خیره کننده ای از میزان مشارکت مردم را شاهد بوده است و این استقبال در رای گیری های شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست جمهوری از مرز ۹۸ درصد نیز فراتر رفته است.

عکس ها: مریم اصغری- مهدی حسین نژادی

کد N1700359

وبگردی