آفتاب
رئیس پژوهشگاه فقه نظام:

شهید آیت الله صدر نظرات دقیقی در عرصه فقه نظامات اجتماعی دارد

شهید آیت الله صدر نظرات دقیقی در عرصه فقه نظامات اجتماعی دارد

قم - رئیس پژوهشگاه فقه نظام گفت: شهید آیت الله سید محمد باقر صدر از جمله افرادی است که نظرات دقیقی در عرصه فقه نظامات اجتماعی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پژوهشگاه فقه نظام برگزار شد، اظهار داشت: در نظام با دو دسته مسائل روبه رو هستیم که یکی مربوط به مسائل فقهی در حوزه فردی است که کار های خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی گفت: مسائل دیگر مربوط به فقه در جامعه اسلامی است که به دنبال تبیین وظایف کلی جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

قائم مقام دبیرکل کنگره بین المللی فقیه فقه نظام، افزود: به این منظور جهت پاسخگویی به مسائل نظام لازم دانستیم تا مرکزی حوزوی برای پژوهش در این گونه عرصه‌ها و نظریه پردازی در نظامات اجتماعی ایجاد شود که پژوهشگاه فقه نظام توسط جمعی از اساتید و شخصیت‌های برجسته حوزوی چون آیت الله حسینی بوشهری و با تلاش‌های آیت الله اراکی تأسیس شد.

وی تلاش برای ایجاد فضای مناسب در حوزه علمیه در عرصه فقه نظامات اجتماعی را از اهداف اصلی پژوهشگاه فقه نظام دانست.

حجت الاسلام حج ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: یکی از بزرگترین شخصیت‌هایی که در این زمینه نظریات دقیقی ارائه کرده شهید آیت الله سید محمد باقر صدر بوده است که پژوهشگاه با برگزاری این کنگره علاوه بر تجلیل از این شخصیت سعی دارد زمینه‌ای را برای گسترش رویکردهای فقه نظام در حوزه علمیه پدید آورد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام، نکوداشت اندیشه شهید آیت الله سید محمد باقر صدر در عرصه‌های مربوط به فقه نظامات اجتماعی، پاسخگویی به نیاز های جامعه در علوم اسلامی خصوصا فقه نظام اجتماعی، تقویت و تثبیت مرجعیت علمی حوزه‌های علیمه درعرصه فقه نظامات اجتماعی، کارآمدسازی دانش‌های اسلامی در مواجه فعال با نیاز ها و چالش‌ها و پرسش‌های نو پدید، اعطای نشان بین المللی فقیه فقه نظام، تجمیع و دسته بندی متون و آثار فقه نظام اجتماعی و ایجاد ارتباط با محافل علمی و بین المللی را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

کد N1699830

وبگردی