آفتاب

کواکبیان: تقسیم جامعه به دو گروه 4 و 96 درصدی، حرکت غیرانقلابی است

کواکبیان: تقسیم جامعه به دو گروه 4 و 96 درصدی، حرکت غیرانقلابی است

شاهرود - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : تقسیم بندی جامعه به 2 قطب چهار و 96 درصدی حرکتی غیر انقلابی و همانند نشستن بر روی شاخه و بریدن آن است.

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جمع دانشجویان این دانشگاه افزود: مفهوم این حرف این است که بعد از 40 سال، انقلاب اسلامی به جایی رسیده که فقط چهار درصد از آن بهره می برند.
وی اظهارداشت به خاطر چند رای، دستاوردهای نظام را زیر سوال نبریم؛ اگر یک اصلاح طلب این حرف را می زد می گفتند دارد نظام را دو تکه می کند، در انتخابات اخلاق را رعایت کرده و داشته های خود را بگوییم؛ چرا پنجه در چهره رقیب می اندازیم؟
کواکبیان تاکید کرد : این کارها به این دلیل است که قدرت در نزد عده ای لقمه چرب است و این بر خلاف فرمایش امیرالمومنین (ع) است که به یکی از حاکمان خود فرمودند حکومت بر گردن تو امانت است.
وی با اشاره به احراز نشدن صلاحیت خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان گونه که در مجلس هم گفتم از شورای نگهبان تشکر می کنم که بار امانت را از دوش من برداشتند؛ ما از شهرداری رجل سیاسی داریم، از دستگاه قضایی رجل سیاسی داریم اما از مجلس که مرکز سیاست است، رجل سیاسی نداشتیم؟
دبیرکل حزب مردم سالاری اضافه کرد: این که بیش از هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند توهین به نظام است، در مجلس هشتم اصلاح قانون انتخابات مطرح شد اما به آن رسیدگی نشد.
کواکبیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، مهر پارسال در سیاست های کلی انتخابات دستور فرمودند معیارهای رجل سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر بودن مشخص شود اما تاکنون به آن ترتیب اثر داده نشده است.
وی امانت داری را یکی از ویژگی های اصلی نامزد اصلح دانست و گفت : کسی که دروغ بگوید، عوام فریبی کرده و در تبلیغات حقه بازی کند، معلوم است که به دنبال امانت نیست.
نماینده مردم تهران بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید و اضافه کرد : صدا و سیما دست ما نیست اما تلفن همراه و فضای مجازی دست ماست، یکی دو روز بیشتر نمانده است، تا می توانید مردم را به پای صندوق های رای بیاورید؛ تجربه نشان داده است بیش از 50 درصد واجدان شرایط به پای صندوق ها بیایند، عقل جمعی پیروز می شود و مردم در نهایت حرف اول و آخر را می زنند.
کواکبیان همچنین با حمایت از دکتر روحانی، دلایل حمایت خود را این گونه توضیح داد: عده ای از یک سال پیش تلاش کردند و گفتند نمی گذارند دولت با حمایت اصلاح طلبان روی کار بیاید و به زعم خود تصمیم گرفتند برای نخستین بار در طول این 40 سال، رییس جمهوری یک دوره بیشتر نیاید.
وی یادآور شد: ما مطالباتی داریم که پس از پیروزی روحانی آن ها را مطرح می کنیم؛ معتقدیم در حقوق شهروندی ممنوع التصویری معنا ندارد، اشتغال جوانان به خصوص دانش آموختگان باید جدی گرفته شود، بعضی از وزرا خسته هستند و باید تغییر کنند، من در برنامه های خود گفته بودم که سه خانم باید وزیر شوند، اما در کل باید بگویم که انصاف هم چیز خوبی است و دولت دستاوردهای خوبی داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران بالاترین ضریب امنیت در میان کشورهای منطقه را دارد، بعضی ها می گویند این امنیت به دلیل توانمندی نیروهای مسلح کشور است و به طور قطع همین گونه است اما دولت در سه سال و نیم گذشته بودجه دفاعی کشور را 2 و نیم برابر کرده است.
کواکبیان با تاکید بر این که امنیت با دیپلماسی معنادار می شود، ادامه داد: ادبیات رییس جمهوری پیشین را که به خاطر دارید؛ هفت قطع نامه شورای امنیت ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل علیه ایران صادر شده بود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7359/6167 /6026/
خبرنگار: مهسا شانیان ** تنظیم کننده: محسن شاکری / جانعلی فتحی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1699496

وبگردی