آفتاب
با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد

کلنگ تولید اسکلت و سازه های فلزی در منطقه آزاد چابهار زمین زده شد

کلنگ تولید اسکلت و سازه های فلزی در منطقه آزاد چابهار زمین زده شد

چابهار- ایرنا - کلنگ تولید اسکلت و سازه های فلزی برای استفاده در شهرک پتروشیمی مکران روز چهارشنبه با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از مدیران و سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار به زمین زده شد.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با اجرای این طرح بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان این منطقه برطرف می شود.
اکبر ترکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناطق آزاد فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است و حمایت های لازم را از سرمایه گذاران در این مناطق را انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: چابهار یکی از بهترین موقعیت ها را برای سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی در زمینه فولاد، پتروشیمی، طرح های صنعتی و خدماتی دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در حاشیه این آیین گفت: شرکت کانرود سازه مکران با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی تولید اسکلت و سازه های فلزی را در محدوده منطقه آزاد آغاز می کند.
عبدالرحیم کردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 20 هزار مترمربع برای راه اندازی این طرح صنعتی در پیکره هفتم صنعتی منطقه آزاد چابهار اختصاص داده شده است، افزود: با تکمیل این طرح زمینه اشتغال 140 نفر فراهم می شود.
وی گفت: هفت هزار و 500 مترمربع مساحت بنای طرح تولید اسکلت سازه های فلزی و محل نگهداری ماشین آلات صنعتی این شرکت است.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برای توسعه تجارت و ترانزیت به کشورهای همسایه می تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره شامل تجاری، صنعتی، مسکونی، آب شیرین کن، روستای طیس، گردشگری، کارگاهی، جنگلی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های تجاری و اقتصادی سطح منطقه آزاد، شهرک پتروشیمی، شرکت فولاد مکران، شرکت تولیدی آریا پروفیل و روستای طیس این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213/1772 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشار: مجید ملازاده
کد N1699462

وبگردی