آفتاب

حمایت هنرمندان از روحانی/ کلهر، ناظری و بنی اعتماد در حمایت از روحانی چه گفتند؟

حمایت هنرمندان از روحانی/ کلهر، ناظری و بنی اعتماد در حمایت از روحانی چه گفتند؟

کمتر از ٤٨ ساعت به انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی است و در چندروز گذشته بسیاری از چهره‌های هنری و فرهنگی حمایتشان را از حسن روحانی و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات اعلام کردند.

 بسیاری از چهره‌ها از طریق صفحات مجازی برای بیان نظراتشان و دلایل چرایی رأی به حسن روحانی استفاده و برخی دیگر از طریق گفت‌وگو با رسانه‌ها و نگارش یادداشت این همبستگی را اعلام کردند و در این میان برخی از هنرمندان به‌صورت جمعی با امضای بیانیه‌هایی حمایتشان را اعلام کردند. در ادامه نگاهی به متن تعدادی از چهره‌های سرشناس هنری کشور و چرایی انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور اصلح داریم.

رخشان بنی‌اعتماد: به روحانی رأی می‌دهم بی‌آنکه متوهم باشم
بنی‌اعتماد درباره دلایل انتخاب حسن روحانی این‌طور نوشت: «به حسن روحانی رأی می‌دهم، نه با دلخوری و نارضایتی از عملکرد چهارسال دور اول و نه با خوش‌باوری باغ و گلستان‌شدن مملکت در چهار سال دور دوم... به حسن روحانی رأی می‌دهم. شرایطی که موانع، محدودیت و دسیسه‌های داخلی آن بیش از فشارهای خارجی، هرآنکه نخواهد سوار بر موج مردم‌فریبی و شعار، دولتش را به سر آرد، در منگنه قرار می‌دهد و دستاوردهایش را به باد می‌سپارد».

کیهان کلهر: کماکان به اصلاحات، تعادل و صلح رأی می‌دهم
کیهان کلهر (موزیسین سرشناس ایرانی و برنده جایزه گرمی) از حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام حمایت کرد.

کلهر با بسیاری از هنرمندان شناخته‌شده موسیقی همچون شجاعت حسین‌خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف، از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، اردال ارزنجان از ترکیه و گروه سازهای بادی هلند همکاری داشته است. او با بسیاری از موزیسین‌های داخلی نیز مانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر مرادی و گروه دستان نیز اجراهای ماندگاری داشته است. کیهان کلهر با آلبوم‌های «بی تو بسر نمی‌شود»، «فریاد»، «باران» و «فراتر از نقشه جغرافیا» که در آنها به‌عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده نقش داشته، نامزد جایزه گرمی شده است.

حافظ ناظری: من نیز با مردم همراه می‌شوم
حافظ ناظری هم با اعلام حمایت از حسن روحانی نوشت: «دوستان عزیزم حقیقتا قصد نداشتم خود را درگیر مسائل سیاسی و انتخاباتی کنم. در روزهای گذشته، از طرف ستادهای انتخاباتی بسیاری با بنده تماس گرفته شد تا جهت حمایت از کاندیدای موردنظرشان، همکاری کنم، ولی تا این لحظه سکوت اختیار کردم. به‌علاوه در این چندروز، ویدئوی پربیننده‌ای به‌همین‌منظور نیز با صدای پدرم، استاد شهرام ناظری، بدون هیچ‌گونه اطلاع ایشان منتشر گردید که برای خیلی از دوستان سؤال‌برانگیز بود، باز هم تا این لحظه، برای متشنج‌نشدن فضا سکوت اختیار کردیم؛ اما با وقایعی که طی دو روز گذشته در فضای انتخاباتی کشور رخ داده، اکنون وظیفه خودم می‌دانم که برای حفظ روند مثبت روبه‌رشدی که از چهار سال پیش آغاز شده است، من نیز با مردم همراه شوم. گرچه در حوزه هنر، انتظار توجه بسیار بیشتری از مسئولان دولت یازدهم داشتیم و حقیقتا اتفاقات چشمگیری در این حوزه رخ نداد، ولی این دولت گام‌های بسیار مؤثری در بهبود روابط بین‌المللی و سرفرازی نام بزرگ کشورمان ایران برداشته است. ‎در اینجا شخصا حمایت خود را از دکتر حسن روحانی اعلام می‌دارم و امیدوار هستم که ایشان همچنان در مسیر اعتدال، ولی این‌بار عاشقانه‌تر برای پیش‌بردن اهداف والای خود و تعالی نام مقدس ایران، قدم‌های سازنده‌تری بردارند».

حمایت هزارو ۵۰۰ نفر از اهل قلم
بیش از هزارو ۵۰۰ نفر از اهل قلم هم ضمن فراخواندن مردم به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کردند. در متن این بیانیه آمده است: «در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار داریم؛ انتخاباتی که تأثیر آن بر اکنون و آینده کشور ما حیاتی خواهد بود. در سال ۱۳۹۲، وحدت خردگرایان، حول محور منافع ملی، به پیروزی رئیس‌جمهوری منجر شد که با درایت و عقلانیت توانست آلام و مشکلات اصحاب فرهنگ و قلم را به‌تدریج و بنابر قدرت خود کاهش دهد. اکنون ادامه آن راهِ روشن، به همت و پشتیبانی دوباره مردم شریف ما بستگی دارد.

اصغر فرهادی، کیانوش عیاری، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، جمشید مشایخی، کیومرث پوراحمد، رسول صدرعاملی، رضا عطاران، علیرضا داوودنژاد، منیژه حکمت، مسعود جعفری‌جوزانی، فاطمه معتمدآریا، فریبرز عرب‌نیا، محمود دولت‌آبادی، پوران درخشنده، کمال تبریزی و... ازجمله هنرمندان شاخصی هستند که در روزهای گذشته حمایت خود را از حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده‌اند. 

شرق
کد N1698931

وبگردی