آفتاب

جزئیات حمله مسلحانه در میتینگ انتخاباتی

جزئیات حمله مسلحانه در میتینگ انتخاباتی

کامران علیپور درحین سخنرانی بود که هدف ٥ گلوله شکاری قرار گرفت. یکی از گلوله‌ها به نزدیکی قلب او اصابت کرد. او بلافاصله توسط مردم به بیمارستان ۲۲ بهمن لاهیجان منتقل شد و برای خارج‌کردن گلوله‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفت.

یک اسلحه شکاری، ٥ گلوله ساچمه‌ای و دستگیری دو مظنون همه آن چیزی است که در ارتباط با این حادثه منتشر شده است.


کاندیدای شورای شهر کلاچای دریکی از برنامه‌های انتخاباتی‌اش درمسجدی درمنطقه پلرود هدف تیراندازی فرد ناشناسی قرار گرفت و بشدت مجروح شد. انگیزه اصلی ضارب یا ضاربان از این حمله مسلحانه مشخص نیست، اما مسئولان قضائی رودسر انگیزه ضارب را شخصی و به دور از مسائل انتخاباتی عنوان می‌کنند.


این حادثه دوشنبه‌شب دریک میتینگ انتخاباتی درشهر کلاچای رخ داد. دوشنبه‌شب، درحالی ‌که اهالی منطقه پلرود پس از نماز مغرب و عشا درمسجد گیل کلایه کلاچای آماده شنیدن سخنرانی کاندیدای انتخاب شورای شهرشان بودند، ناگهان صدای شلیک چند گلوله سکوت جلسه را شکست. کامران علیپور کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر هدف تیراندازی فرد ناشناسی ازخارج مسجد قرار گرفت. کامران علیپور درحین سخنرانی بود که هدف ٥ گلوله شکاری قرار گرفت. یکی از گلوله‌ها به نزدیکی قلب او اصابت کرد. او بلافاصله توسط مردم به بیمارستان ۲۲ بهمن لاهیجان منتقل شد و برای خارج‌کردن گلوله‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفت. گفته می‌شود جراحی انجام‌شده موفق‌آمیز بوده و حال عمومی او رضایت‌بخش است. این کاندیدای شورای شهر که وکیل دادگستری هم هست، دربیمارستان تحت درمان قرار دارد. با این حال، انگیزه این اقدام هنوز نامشخص است.


این کاندیدا پیشتر وعده داده بود که قصد دارد تخلفات گسترده شورای شهر فعلی را با مدرک و مستندات افشا کند، اما پس از ورود به مسجد و قبل از آغاز سخنرانی مورد اصابت قرار گرفت.  


یکی ازبستگان این کاندیدا درگفت‌وگویی کوتاه با یکی از رسانه‌های محلی درباره شدت جراحت واردشده به او دراین حمله مسلحانه گفت: «به گفته امدادگران فوریت‌های پزشکی و دکتر اورژانس بیمارستان گلوله پس از اصابت به پشت گردن وارد ریه او شده است.» براساس اعلام مقامات محلی جراحی انجام شده موفق‌آمیز بوده و حال عمومی این کاندیدای مضروب رضایت‌بخش است.


احسان وحیدی دادستان عمومی و انقلاب رودسر ساعاتی پس از وقوع این حادثه، با اعلام این‌که حمله مسلحانه با انگیزه شخصی صورت گرفته و نمی‌تواند به مسائل انتخاباتی مربوط باشد، گفت: «یکی از کاندیداهای پنجمین دوره شورای شهرکلاچای که وکیل دادگستری است، حدود ساعت ٢١ دوشنبه حین سخنرانی انتخاباتی درمسجد گیل کلایه منطقه پلرود کلاچای با اسلحه شکاری هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.»


او ادامه داد:   «ضارب از پشت پنجره مسجد به داخل شلیک کرده و انگیزه او شخصی بود و ارتباطی به مسائل انتخاباتی ندارد.» به گفته وحیدی، حال عمومی این کاندیدا پس ازعمل جراحی رضایت‌بخش است و در ارتباط با این پرونده دومظنون دستگیر شده‌اند. 


شهروند
کد N1698927

وبگردی