آفتاب
پس از قهرمانی در آسیا؛

نمره قبولی شورای کشتی فرنگی به اشکانی و شاگردانش

نمره قبولی شورای کشتی فرنگی به اشکانی و شاگردانش

سرمربی جوان تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب عنوان قهرمانی آسیا، ضمن تثبیت جایگاهش توانست مورد حمایت بیشتر شورای فنی و اهالی کشتی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشکانی پس از در دست گرفتن هدایت تیم ملی کشتی فرنگی، تیم جوان و تازه نفسی را تحویل گرفت که نفراتش یا تجربه حضور در میادین مهم را نداشتند و یا مدتها پشت‌خط مانده و نیاز به یک شوک روحی و خودباوری داشتند.

به هر ترتیب همین تیم هم توانست در مسابقات مختلف به شکل و فرم مورد نظر کادر فنی درآید و در آخرین آزمون رسمی خود یعنی جام جهانی ۲۰۱۷ آبادان، جوانان باانگیزه و آینده داری را به اهالی کشتی معرفی کند. اما در کنار این حرکت رو به جلو، برخی اعضای شورای فنی کشتی فرنگی، گاه و بی‌گاه به اشکانی اولتیماتوم داده و معتقد بودند او برای بقا در پست سرمربیگری باید خیلی زود به نتایج دلخواه شورای فنی دست یابد.

هر چند این انتقادات تند و احساسی از سوی شورای فنی به همان سرعت انتشار، پایان می یافت، اما اشکانی جوان و با اخلاق هم با احترام و تمکین به نظر بزرگان کشتی فرنگی، لب به اعتراض نگشود و ترجیح داد وعده های خود را در عمل ثابت کند. وعده هایی که بخشی از آن به تازگی با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا محقق شد و به شورای فنی نشان داد باید به اشکانی و شاگردانش اعتماد کند.

حسین ملاقاسمی یکی از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت و نمره قبولی گرفت، اظهار داشت: ملی‌پوشان به خوبی توانستند پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهند و خوشحالم که برخی از فرنگی کاران جوان و کم تجربه، عملکرد بسیار خوبی در آسیایی داشتند.

وی افزود: قهرمانی در آسیا قابل تقدیر است بخصوص اینکه تیم اعزامی به هیچ عنوان از ستاره‌های عنوان‌دار بهره نمی برد و تا حد زیادی از نسل جدید کشتی فرنگی تشکیل شده بود. ما از این قهرمانی بسیار راضی هستیم اما هدف اصلی ما رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه است و اشکانی باید با حمایت و دلگرمی بیشتر به تکرار موفقیت تمیش در این میدان مهم بین المللی فکر کند.

به گفته این پیشکسوت کشتی ایران، فرنگی‌کاران و سرمربی جوان تیم ملی همچنان به زمان و حمایت نیاز دارند، چراکه بهترین و باتجربه ترین مربیان کشتی هم با صرف زمان و حوصله توانستند نتایج درخشان و طلایی را در تاریخ کشتی فرنگی رقم بزنند.

هر چند کار علی اشکانی و تیم ملی کشتی فرنگی ایران هنوز تمام نشده و آنها باید بزودی در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی هم در برابر حریفان صف آرایی کنند، اما آنچه مسلم است نسل کنونی فرنگی‌کاران تا همین جا هم ثابت کردند شایستگی و لیاقت ایستادن بر سکوی جهانی و المپیک را هم دارند.

کد N1698216

وبگردی