آفتاب
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح ارائه خدمات فرهنگی و دینی به عشایر تدوین شد

طرح ارائه خدمات فرهنگی و دینی به عشایر تدوین شد

شیراز- ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی برای ارائه خدمات فرهنگی و دینی به جامعه عشایر کشور تدوین می شود و در این راستا، همه دستگاه ها ماموریت دارند که به اجرای این طرح پس از تصویب در این شورای عالی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: ضرورت دارد که برنامه های فرهنگی در روستاها و جامعه عشایر نیز عملیاتی شوند تا شاهد توسعه عدالت فرهنگی در کشور باشیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت یافته است که تدوین طرح ارائه خدمات فرهنگی و دینی به عشایر را پیگیری کند و در این راستا تاکنون افزون بر 400 نفر ساعت فعالیت صورت گرفت و پس از تدوین، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای عالی عشایر کشور ارائه شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استان فارس را یکی از استان های پیشرو در خصوص پیگیری امور عشایر خواند و پیشنهاد کرد که شورای عشایر استان هر سه ماه یک بار به ریاست استاندار حول محور فرهنگی تشکیل شود و سهم عشایر از اعتبارات دستگاه های مختلف به صورت هدفمند زیر نظر این شورا هزینه شود.
ارباب سلیمانی در ادامه با بیان این که به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان ها نیز حضور خواهند یافت، گفت که حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس به وی واگذار شده است.
وی بیان کرد: حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان ها انتقال تجربیات را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر، پیگیری مصوبات شوراهای استانی در سطح ملی را فراهم می کند.
در این جلسه که با حضور آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و سیدمحمد علی افشانی استاندار فارس، رضا انصاری رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد درباره موضوع خدمات فرهنگی به عشایر تبادل نظر صورت گرفت.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1697354

وبگردی