آفتاب

منتجب نیا: تشکیل و تقویت احزاب منجر به انتخاب آگاهانه مردم می شود

منتجب نیا: تشکیل و تقویت احزاب منجر به انتخاب آگاهانه مردم می شود

شیراز- ایرنا- قائم‌مقام و عضو موسس حزب اعتماد ملی با تشریح اهمیت فعالیت احزاب در فضای سیاسی کشور، گفت: تشکیل احزاب در نظام سیاسی و تقویت و به رسمیت شناختن آنها منجر به انتخاب آگاهانه مردم می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز یکشنبه در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت تشکیل احزاب، مردم باید به برنامه ها رای دهند و فریب وعده ها را نمی خورند؛ حزب در برابر وعده هایی که داده می شود و برنامه هایی که ارائه می کند، مسئول است.
عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر لزوم تقویت احزاب در کشور بیان داشت: در قانون اساسی، تحزب در کشور ما پر رنگ دیده شده ولی همچنان به این مساله کم توجهی می شود.
وی ادامه داد: در برخی از دولت ها حتی با کلمه حزب هم مقابله شد و به جای تقویت حزب، هیات های مذهبی شکل گرفتند و تقویت شدند.
منتجب نیا گفت: احزاب هم هویت واقعی خود را به جامعه نشان نداده اند، من بر این باورم حتی شکل گرفتن لیست امید در انتخابات مجلس دهم ، نوعی دوری از تحزب بود.
وی تصریح کرد: وقتی حزب شکل می گیرد، بار مسئولیت انتخابات را بر دوش می کشد؛ حزب باید در برابر انتخاب داوطلبان پاسخگو باشد اما زمانی که حزب در کار نباشد، کسی پاسخگوی انتخاب داوطلبان نیست.
وی ادامه داد: بدون داشتن احزاب قوی ما نباید انتظار توسعه سیاسی داشته باشیم و دمکراسی و انتخاب آگاهانه با تشکیل احزاب شکل می گیرد.
منتجب نیا بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: حضور پر رنگ مردم در انتخابات موجب افزایش آرای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان و افزایش آرا به نفع روحانی می شود.
وی با بیان اینکه هر لحظه تنور انتخابات در حال گرم تر شدن است، گفت: هر چه این گرما بیشتر و حضور مردم پررنگ تر شود، شانس روحانی برای پیروزی در انتخابات بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کسانی که روزهای آخر احساس تکلیف کرده و به صحنه بیایند، بدون تردید در انتخابات تاثیر گذارهستند، افزود: همه تلاش ها معطوف به این است که آرای خاموش به صحنه بیایند؛ جلب آرای خاموش و آرای خاکستری، پیروزی را به نفع آقای روحانی رقم خواهد زد.
منتجب نیا با بیان اینکه مناظره سوم به نفع روحانی خاتمه یافت، گفت: هم مناظره سوم و هم همایش دیروز آقای روحانی در تهران نظرات بیشتری را به سمت روحانی جلب کرد؛ همایش حضور روحانی در تهران کم نظیر بود.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی به ایجاد موج دوم در انتخابات به نفع روحانی اشاره کرد و گفت: ستادهای انتخاباتی، زمان موج دوم را اعلام خواهند کرد و برنامه ریزی ها در این عرصه برای استفاده از همه ظرفیت های قانونی صورت گرفته است.
دوازدهمین دوره دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
/1860 6113 /6118
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1696908

وبگردی