آفتاب
دیوارهای خمیده شهر زیر بار پوسترها

درختان شهر آلبوم انتخابات شده‌اند/شهر غرق در تبلیغات کاغذی

درختان شهر آلبوم انتخابات شده‌اند/شهر غرق در تبلیغات کاغذی

کرج – روش تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای شهر کرج بر روی درختان، شعارهای حفاظت از محیط زیست را زیر سوال برده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: امروز بیست و سوم اردیبهشت‌ماه یک هزار و سیصد و نودوشش است، اینجا کرج و دیوارهای شهر خمیده زیر بار این‌همه تبلیغ، از هر کوچه و پس‌کوچه‌ای که بگذرید انواع و اقسام پوستر و بنرهای تبلیغاتی را می‌بینید که در کمترین زمان ممکن بر دیوارها نصب‌شده‌اند.

البته ناگفته نماند که برخی از هواداران نامزدها به دیوار اکتفا نکرده و در مرکزی‌ترین نقطه شهر و در میدان‌ها اصلی بنری به بزرگی یک‌تخته فرش شش متری آویزان کرده‌اند که به قول ادبیاتی‌ها چشم هر رهگذاری را می‌نوازد.

حجم تبلیغات در برخی از مناطق کرج مانند حصارک، آق تپه، اسلام‌آباد و بسیاری از محله‌های پایین‌شهر به‌قدری بالا است که همگان از این مسئله با تعجب یاد می‌کنند اما تبلیغات در مناطق بالاشهر کم‌رنگ‌تر از دیگر مناطق دیده می‌شود که این مسئله نیز در نوع خود قابل‌تأمل و تفکر است.

باوجود تلاش دستگاه‌های ناظر برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند اما برای برخی نامزدها و هوادارانشان تعریف قوانین گویا روشن و واضح نیست به‌طوری‌که با شدت گرفتن التهاب تبلیغات شیوه‌های نامتداول و حتی غیرقانونی متعددی مشاهده می‌شود.

از هرچه بگذریم از بحث محیط‌زیست و شعارهای رنگارنگ برخی از نامزدها که خود را دلسوز و سینه‌چاک محیط‌زیست می‌دانند نمی‌توان گذشت؛ بسیاری از اعضای فعلی شورای شهر کرج و نامزدهای تازه به قافله انتخابات رسیده در میتینگ‌های انتخاباتی بر حفظ محیط‌زیست تأکید کرده‌اند و این مسئله را خط قرمز خود دانسته‌اند درحالی‌که با گشتی در شهر می‌توان دریافت که این سخنان شعاری بیش نیست، آقایان و خانم‌ها به درختان نیز رحم نکرده و پوسترهای تبلیغاتی خود را از درختان شهر آویزان کرده‌اند به‌طوری‌که برای پاک‌سازی شهر از تبلیغات شاخه درختان باید قربانی شود.

آویزان بودن تبلیغات برخی نامزدها از درختان که در میانشان اسامی اعضای فعلی نیز به چشم می‌خورد هم جای تأسف دارد و هم جای تفکر که چگونه می‌شود شخصی که مدعی ارائه برنامه‌های محیط زیستی است و وقتی پشت تریبون می‌رود همه را محکوم می‌کند که نسبت به محیط‌زیست شهر بی‌تفاوت بوده‌اند حال خودش چنین بی‌رحمانه درختان را قربانی یک هفته تبلیغات کند.

نصب تبلیغات روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مسیریاب سطح شهر نیز جالب‌توجه بوده و نشانه‌ای از شیوه‌ نامتداول تبلیغات است که در کارنامه نامزدها و ذهن شهروندان ثبت و ضبط خواهد شد زیرا همگان از نامزدها انتظار رعایت قانون دارند نه نادیده گرفته شدن قوانین.

اما در ادامه باید به قرق شدن برخی نقاط شهر توسط برخی نامزدها اشاره کرد، طبق مشاهدات خبرنگار مهر شش‌دانگ بسیاری از میدان‌ها شهر که حجم رفت‌وآمد در آن‌ها بالا است گویا به نام برخی نامزدهای شهر زده‌شده به‌طوری‌که در همه ساعات شبانه‌روز اگر ازآنجا عبور کنید فقط و فقط پوستر و بنرهای افراد خاص را می‌توان دید.

یکی از شهروندان دراین‌باره به خبرنگار مهر می‌گوید: گویا گل شهر برای برخی عزیزدردانه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

در حالی شاهد نقض قانون از سوی برخی نامزدها هستیم که متولیان انتخابات در استان البرز و شهرستان کرج بارها و بارها بر برگزاری انتخابات برمدار قانون تأکید کرده و از نامزدها خواسته‌اند که قانون را نقض نکنند.

حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز شانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: کمیته پیشگیری از  تخلفات انتخابات در استان تشکیل‌شده که موضوعات مرتبط با انتخابات در این کمیته بررسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه احضار برخی کاندیداهای شورا بر اساس قوانین و مقررات در خصوص بروز جرم صورت خواهد پذیرفت، افزود: به‌طورقطع هر جا احساس شود جرم صورت گرفته بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

کد N1695974

وبگردی