آفتاب

باخت روسیه در قمار با مارین لوپن/ چه کسی پاسخگوی این سیاست بی‌خردانه است؟

باخت روسیه در قمار با مارین لوپن/ چه کسی پاسخگوی این سیاست بی‌خردانه است؟

روزنامه ودمستی روسیه در تحلیلی درباره سیاست خارجی این کشور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آن را قماری بی خردانه توصیف کرد که باخت فاجعه باری را برای روسیه به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه ودمستی، در تحلیلی به قلم آندری کالسنیکوف مدیر برنامه مرکز کارنگی مسکو می نویسد:  میزان علاقه‌مندی روسيه به پیروزی مارین له پن و اطمینان به موفقیت وی باید چقدر باشد تا رهبری روسيه تصمیم بگیرد ملاقات سیاستمدار فرانسوی با پوتین را در کرملین (در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه-م) ترتیب دهد.

البته مي‌شود حدس زد که هکرهایی که اطلاعات مربوط به ماکرون را یک روز مانده به انتخابات علنی کردند از روسيه نبودند ولی پس از دیدار پوتین با مارین له پن در کرملین در غرب کمتر کسی این فرضیه را باور می‌کند.

سفر سیاستمدار ناسیونالیست فرانسوی به مسکو و عکس انداختن با پوتین در کرملین روال سیاست داخلی روسيه را به یاد می‌آورد: وقتی فرماندار یک استان برای تقویت جایگاه متزلزل خود از طرف رئیس‌جمهور روسیه به حضور پذیرفته مي‌شود. حمله هکرها به ستاد ماکرون به خطای دست از جان کشیده در فوتبال شباهت داشت وقتی ورزشکاران سعی می‌کنند به هر قیمت به خواسته خود برسند.

علت این مساعی (کرملین) اطلاعات ناموثق و ناباوری به امکان رأی دادن اروپایی‌ها به نفع حفظ ارزشهای اروپایی بود. این سیاست جبهه ملی (فرانسه) شکست خورد.

از نقطه نظر راهبردی برای طبقه حاکم روسيه تغییری در کار نبود. به این دلیل که غرب همان غرب مانده و باز هم از چتر نجات نهادهای دموکراتیک استفاده می‌کند. اروپا که این همه سال در حال غروب است اینطور هم وارد تاریکی شب نشد. یعنی دشمن جمعی (غرب-م) سرجایش ماند. نظریه "دژ محاصره شده" به قوت خود باقی خواهد ماند. هرچند لحن مسکو - حداقل از سر تعجب - تغییر می‌کند.

49261 

کد N1695146

وبگردی