آفتاب
در دولت تدبیر و امید

10 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت در استان کردستان هزینه شد

10 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت در استان کردستان هزینه شد

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 10 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت به ویژه برای ساخت پروژه های درمانی و عمرانی در دولت تدبیر و امید در استان کردستان هزینه شد.

به گزارش ایرنا دکتر سیامک واحدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروزه های درمانی استان کردستان با حضور وزیر بهداشت در تالار ابن سینا در سنندج افزود: در چهار سال اخیر پروژه های زیادی از جمله پروژه بیمارستان کوثر سنندج، کلینیک ویژه سنندج، قروه، مریوان،بانه و دیواندره، خوابگاه 22 گولان، بهسازی و نوسازی بیمارستان توحید و بهره برداری مرکز جامع سلامت با هزینه ای حدود هزار میلیارد تومان در کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در همه ابعاد و بخش های درمانی و پزشکی کشور تحولات مطلوبی ایجاد کرده است گفت: ارتقاء و بهبود شاخص های بهداشتی، درمانی در استان کردستان مرهون عنایت ویژه وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به این استان بوده است.
وی اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید را یکی از خدمات ارزشمند دولت و وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد.
واحدی افزود: هم اکنون در سایه اقدامات مطلوب دولت در عرصه سلامت در بخش های مختلف درمانی، آموزشی و بهداشتی شاهد تحولات خوبی در استان کردستان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برخورداری عادلانه از امکانات درمانی و فراهم کردن بستر دسترسی همه آحاد مردم در شهرها و روستاهای به مراکز درمانی و بهداشتی را یکی از اهداف مهم طرح تحول سلامت و در راستای سیاست های مقام معظم رهبری عنوان کرد.
به گفته وی اجرای طرح تحول سلامت هزینه درمانی بیماران را در مناطق روستایی سه درصد و در مناطق شهری 6 درصد کاهش داده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون پایگاه های درمانی و خانه سلامت در بیشتر روستاهای استان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امنیت و سلامت را 2 موهبت ارزشمند الهی توصیف کرد و گفت: عرصه سلامت به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار نقش مهمی در توسعه یافتگی جامعه دارد.
واحدی آموزش را یکی از بخش های مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برشمرد و گفت: در همین راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
وی اظهارکرد: در راستای توسعه و ارتقاء سطح علمی دانشگاه و برگزاری مجامع علمی بین المللی با کشورهای منطقه بویژه عراق برنامه ریزی های فرهنگی، پژوهشی، درمانی و دارویی انجام می شود.
وی مقوله آموزش را یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دانشگاه عنوان کرد و گفت:در راستای ارتقای شاخص های آموزشی و تحولات در این بخش آزمون های متناسب با آیتم های بین المللی طراحی می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفری یک روزه به کردستان، 11 پروژه عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارزش 140 میلیارد ریال را افتتاح کرد.
افتتاح سالن امتحانات دانشکده های پزشکی و بهداشت، افتتاح سالن مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایشگاه و مرکز مهارت های بالینی دانشکده پیراپزشکی و مرکز سلامت، از جمله برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به کردستان بود.
بهره برداری از پژوهشکده سلامت در حوزه پژوهش، افتتاح کلینیک ویژه شهرستان بانه، به بهره برداری رسیدن درمانگاه، سایت اداری و ورودی مرکز پزشکی توحید سنندج، از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
کد N1694512

وبگردی