آفتاب

معاون سازمان بهزیستی: اعتبارات توانمندسازی معلولان افزایش می یابد

معاون سازمان بهزیستی: اعتبارات توانمندسازی معلولان افزایش می یابد

شیراز- ایرنا- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: با رایزنی های انجام شده، اعتبارات مربوط به توانمندسازی و مناسب سازی محل زندگی معلولان در سال 96 افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا حسین نحوی نژاد، چهارشنبه در دیدار با مسئولان تشکل های مردم نهاد معلولان فارس در شیراز، با اشاره به دسته بندی معلولان برای استفاده از خدمات بهزیستی در آینده نزدیک، اظهار داشت: به دلیل تعداد قابل توجه معلولان در کشور و محدودیت خدمات رسانی، لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا معلولان با درجه معلولیت شدیدتر در اولویت بهره مند شدن از خدمات این سازمان قرار گیرند.
وی افزود: یکی از دغدغه های مهم سازمان بهزیستی همواره این بوده که قوانین حمایتی مرتبط با معلولان از ضمانت اجرایی کافی برخوردار باشد.
نحوی نژاد بیان کرد: با تمهیدات انجام شده در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان علاوه بر رفع نواقص قبلی، این قانون از ضمانت اجرایی لازم برخوردار خواهد شد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار کرد: هم اکنون یکی از مشکلات این سازمان این است که تمام امور معلولان در حوزه های مختلف که برعهده سایر وزارتخانه ها و دستگاه هاست به بهزیستی ارجاع می شود.
نحوی نژاد گفت: این سازمان نیز برای عمل به رسالت خود که همانا رفع مشکلات مددجویان است، باید کم کاری سایر دستگاه ها و نهادها را جبران کند.
وی افزود: با پررنگ تر کردن فعالیت شهرداری ها می توان بخش عمده ای از مشکلات بهزیستی را در کشور حل کرد.
نحوی نژاد ادامه داد: سازمان بهزیستی نیاز به مدیران روزمره ندارد بلکه باید مدیران متفکر و تحول ساز را جایگزین برخی از مدیران کرد تا بتوانیم از امکانات موجود بیشترین بهره را ببریم.
معاون سازمان بهزیستی گفت: این سازمان پیشگیری از معلولیت ها را صرفا در مشاوره و غربالگری نمی داند بلکه انجام اقدام های دیگری مانند جلوگیری از ایجاد زخم بستر در معلولان ضایعه نخاعی و همچنین توانبخشی سالمندان برای جلوگیری از تشدید معلولیت آنان را نیز جزیی از پیشگیری می داند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس هم در این نشست گفت: هم اکنون بیش از 70 تشکل غیردولتی در زمینه ارائه خدمات به معلولان در این استان مشغول فعالیت هستند.
مرتضی موسوی افزود: سازمان بهزیستی در زمینه اعتمادسازی و واگذاری امور به شرکای خود موفق عمل کرده به گونه ای که هم اکنون در حوزه های مختلف این سازمان دارای تشکل های بسیار قدرتمندی است.
7379 /6118/1772
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
کد N1694494

وبگردی