آفتاب

رئیس سازمان بهزیستی: الگوی درمان مدار برای معتادان متجاهر مصوب شده است

رئیس سازمان بهزیستی: الگوی درمان مدار برای معتادان متجاهر مصوب شده است

گرگان – ایرنا – رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه الگوی درمان مدار برای معتادان متجاهر مصوب شده است، گفت: به معتاد متجاهر به عنوان بیمار نگاه می شود و گروه درمانی برای این قشر هم کامل شده و در پی آن طرح غربالگری ایمن نیز انجام می شود.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: نگهداری معتادان مثل گذشته کوتاه مدت نبوده بلکه مراقبت از او تا درمان روانی و اجتماعی و حتی حرفه آموزی دردست اجراست.
وی یادآور شد: در بحث اعتیاد که از نگرانی‎های مقام معظم رهبری است اقدامات خوبی را در بحث پیشگیری و کنترل آن در دستور کار داریم و تلاش ها با مشارکت دستگاه های مرتبط با جدیت ادامه دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که برآورد می شود حدود 26 هزار معتاد متجاهر در سطح کشور وجود داشته باشد که این عده بیشتر در خیابان ها، بوستان ها و زیر پل شهرها دیده می شوند.
به گفته وی؛ طرح پذیرش معتادان متجاهر با همکاری قوه قضائیه، وزارت کشور، ستاد مبارزه با موادمخدر، بهزیستی و نیروی انتظامی با تشکیل کار گروهی در 11 استان به عنوان پایلوت (آزمایشی) در دست پیگیری و اقدام است.
محسنی‎بندپی تاکید کرد: با اجرای این طرح و همکاری دستگاه های مرتبط ظرفیت نگهداری معتادان از جمله معتادان متجاهر در تهران و سایر استان‎ها افزایش یافته است، به طوری که در تهران این ظرفیت تا 10 هزار نفر است.
وی افزود: در استان‎ها نیز اگر ظرفیت وجود نداشته باشد، این سازمان آمادگی راه‎اندازی مکان برای نگهداری معتادان متجاهر را دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
کد N1694436

وبگردی