آفتاب

دادستان کرمان: توقیف 520میلیارد ریال از اموال قاچاقچیان در کرمان

دادستان کرمان: توقیف 520میلیارد ریال از اموال قاچاقچیان در کرمان

کرمان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: 520 میلیارد ریال از اموال قاچاقچیان هفت باند عمده قاچاق در این استان در راستای مبارزه با قاچاق موارد مخدر کشف، توقیف یا ضبط شده است.

به گزارش ایرنا دادخدا سالاری روز چهارشنبه در آئین افتتاحیه دوره آموزشی جواد الائمه (ع) در راستای بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر افزود: طی سه سال اخیر در زمینه وارد کردن ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر توانسته ایم با احکام و دستورات قضایی صادره گام های موثری در این زمینه برداریم.
وی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: شکی در این موضوع نداریم که مواد مخدر جنگ تمام عیار از سوی استکبار علیه کشور بوده و خواهد بود.
سالاری ادامه داد: از سوی دیگر شکی نیست که ماهیت اصلی پدیده قاچاق بر مبنای بنیه اقتصادی این حوزه است و گردش مالی 66 هزار میلیارد تومانی قاچاق مواد مخدر در ایران نشان دهنده همین موضوع است.
وی ادعا کرد که در ادوار گذشته برخورد ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر، متناسب با هجمه و جنگ استکبار جهانی نبوده است.
سالاری ضمن تشبیه قاچاق مواد مخدر به خودروی در حال حرکت افزود: اقدامات انجام شده در حقیقت همانند خدشه ای به بدنه این خودرو بوده لذا باید دید که آیا با وارد کردن چنین خدشه هایی، خودرو از حرکت می ایستد؟
وی تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر مصروف به شرایط و نظامات اجتماعی و معلول ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بین اللمللی و منطقه ای است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل از قاچاق مواد مخدر به عنوان یکی از جرایم سازمان یافته یاد کرده است گفت: مواد مخدر در کنار بحران های هسته ای، جمعیتی و محیط زیست، به عنوان یکی از بحران های آینده جهان به شمار می رود.
دادستان کرمان خاطرنشان کرد: گردش مالی یکهزار و 500 میلیارد دلاری مواد مخدر در جهان این پدیده را به لحاظ تجاری در ردیف چهارم جهانی قرار داده است.
وی به جمعیت 200 میلیونی معتادان دنیا اشاره و بیان کرد: قاچاق مواد مخدر نه تنها یک آسیب اجتماعی بلکه بحران اجتماعی و امنیتی است زیرا هدف اصلی آنها صدمه زدن به جوانان به عنوان بدنه اصلی نظام است.
دوره آموزشی جواد الائمه (ع) به منظور بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر به مدت 2 روز در کرمان در حال برگزاری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: بهنام احمدی
7440/3029/ 5054
کد N1694166

وبگردی