آفتاب

احتمال بازدید مقام معظم‌ رهبری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ واگذاری امور فرهنگی به بخش خصوصی توقعات را پایین می‌‌آورد

احتمال بازدید مقام معظم‌ رهبری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ واگذاری امور فرهنگی به بخش خصوصی توقعات را پایین می‌‌آورد

رییس فرهنگستان علوم زبان و ادبیات فارسی از احتمال بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل در جمع خبرنگاران در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب را محتمل دانست و گفت: این احتمال وجود دارد که مقام معظم رهبری از نمایشگاه بازدید کنند اما شخصا از برنامه دقیق ایشان آگاه نیستم ولی مثل همه از حضور ایشان در نمایشگاه خوشحال می‌شوم چراکه یک پیام برای همه ما دارد.

رییس فرهنگستان علوم زبان و ادبیات فارسی گفت: به نظر من مسوولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار بسیار درستی انجام داده‌اند که بیش از نود درصد امور فرهنگی را به صنوف نشر واگذار کرده‌اند.

او افزود: ما اصولا محتاج تجربه اهل فن هستیم و ناشران هم بهتر می‌‌توانند تصمیم‌گیری کنند و اگر مشکلی بین آنها پیش بیاید سریعتر مرتفع می‌‌گردد.

رئیس فرهنگستان علوم زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: واگذاری امور فرهنگی کشور به بخش خصوصی توقعات را پایین می‌‌آورد، در واقع آنها شریک در امور فرهنگی و می‌‌شوند.

حدادعادل درباره نظرش از بازدید سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سی‌‌اُمین سالگرد تولد کتاب در نمایشگاه، در رشد و بالندگی صنعت نشر کشور تاثیر به سزایی داشته است و فرهنگستان علوم هم مهمترین کتاب خود را با نام جلد دوم فرهنگ جامع زبان فارسی به نمایشگاه کتاب امسال آورده است.

او درخصوص این کتاب گفت: تالیف جلد دوم فرهنگ جامع زبان فارسی یک پروژه و طرح پژوهشی ملی است که طی ۲۳ سال با همکاری ۵۰ نفر از متخصصان حوزه ادبیات و زبان فارسی در فرهنگستان علوم روانه بازار نشر شده است.

کد N1690125

وبگردی