آفتاب

سواد به تنهایی شاخص یک معلم خوب نیست

سواد به تنهایی شاخص یک معلم خوب نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر معلمان، در حقیقت نقش تسهیل‌گری را ایفا می‌کنند چراکه امروزه می‌توان بسیاری از مطالب آموزشی را از طریق اینترنت پیدا کرد ولی مسأله مهم تعامل و تربیت میان معلمان و دانش‌آموزان است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز فخر‌الدین دانش‌آشتیانی در پاسخ به نظرات معلمان مدرسه بیرجندی ناحیه۳ با بیان این که هدف از حضور در مدارس شنیدن سخنان شما معلمان است، اظهارکرد: سواد به تنهایی نمی‌تواند شاخص یک معلم خوب باشد، اگر معلمی در برقراری ارتباط با دانش‌آموز توانمند باشد و خصوصیات دانش‌آموزان را بشناسند در حقیقت یک معلم موفق خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که معلمان باید متناسب با درس مربوطه سواد داشته باشند، افزود: نحوه تعامل با دانش‌آموز بسیار مهم‌تر از سواد یک معلم است؛ لذت بردن از آموزش نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت، دانش‌آموزان باید از یادگیری دروس خود لذت ببرند، اگر دانش‌آموز نتواند از مطالب لذت ببرد قطعاً نمی‌تواند آن مطلب را به خوبی فراگیرد.

وی با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته، مشکلات را از دوران دبستان بررسی می‌کنند؛ بیان کرد: معلمی باید گزینش شود که هم سواد علمی و هم سواد حرفه‌ای داشته باشد به همین منظور دروسی برای تعامل این دو مقوله در کنار یکدیگر در دانشگاه فرهنگیان تدارک دیده شده است .

وی تصریح کرد: در حال حاضر معلمان، در حقیقت نقش تسهیل‌گری را ایفا می‌کنند چراکه امروزه می‌توان بسیاری از مطالب آموزشی را از طریق اینترنت پیدا کرد ولی مسأله مهم تعامل و تربیت میان معلمان و دانش‌آموزان است.

کد N1688367

وبگردی