آفتاب

نخست‌وزیر سنگاپور: در حال تلاش برای مقابله با افزایش بیکاری هستیم

نخست‌وزیر سنگاپور: در حال تلاش برای مقابله با افزایش بیکاری هستیم

نخست وزیر سنگاپور در مراسم روز جهانی کارگر در این کشور در جمع کارگران تصریح کرد که کشورش در حال مقابله وسیع و گسترده با معضل افزایش بیکاری است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سی‌ان‌ای، «لی هسین لونگ» نخست‌وزیر سنگاپور امروز –دوشنبه- به مناسبت روزجهانی کارگر و در جمع کارگران اعلام کرد کشورش در حال مقابله وسیع و گسترده با معضل افزایش بیکاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه افزایش سن کاری در میان کارگران و کارکنان سنگاپوری انتظار می‌رود نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش پیدا کند.

نخست‌وزیر سنگاپور که از وی به عنوان یک شخصیت خوش‌بین در مباحث اقتصادی سنگاپور یاد می‌شود، با اعلام این امر اظهار داشت انتظار می‌رود که موانع پیش‌روی مساله اشتغال به تدریج رفع شود.

اقتصاد سنگاپور از سال ۲۰۱۵ میلادی تنها یک و نه دهم درصد رشد داشته است که پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی در این کشور از سال ۲۰۰۹ میلادی به شمار می‌رود.

همچنین نرخ بیکاری نیز به دو و سه دهم درصد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.

نخست‌وزیر سنگاپور در ادامه افزود  نرخ بیکاری در قیاس با دیگر کشورهای توسعه‌یافته که عموما آماری بین پنج تا ۱۰ درصد بیکاری دارند، پایین تر است.

وی در ادامه تاکید کرد که باید برای بهبود وضعیت اشتغال و حفظ کارگران در مشاغل خود به سختی کار و تلاش کنیم.

لی هسین لونگ همچنین از طرح‌هایی برای آموزش و آشنایی کارگران با تکنولوژی‌های جدید جهت استفاده از این قشر در نقش‌های جدید خبر داد.

 

کد N1687725

وبگردی