آفتاب

جعفرزاده: قالیباف بجای اظهارات بی‌پشتوانه درباره افزایش یارانه‌ها، دو برگ قانون هدفمندی را بخواند

جعفرزاده: قالیباف بجای اظهارات بی‌پشتوانه درباره افزایش یارانه‌ها، دو برگ قانون هدفمندی را بخواند

ایلنا نوشت: نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وعده برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه نقدی آن را خلاف قانون مطرح کرد و گفت:‌ قالیباف بجای اظهارات بی‌پشتوانه درباره افزایش یارانه‌ها، دو برگ قانون هدفمندی را بخواند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، با انتقاد از رویکرد قالیباف در مناظره روز جمعه اعلام کرد: آقای قالیباف در مناظره‌ها نشان داد که صلاحیت اخلاقی کسب جایگاه‌های مهم این کشور را ندارد.

او گفت: اظهار مطالب خلاف، ایجاد تشنج، دروغ و تخریب رقبا که برخلاف توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند، و همچنین اظهارات دروغ و تشویش اذهان عمومی ازسوی این کاندیدای اصولگرای انتخابات که با نیت انتقام‌جویی و با علم به این‌که رای نخواهد آورد، در این انتخابات حاضر شده از جمله اقدامات نادرست او بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قالیباف مشابه رفتاری که در جریان مناظره‌ها و رقابت‌های انتخاباتی انجام می‌دهد را چندی پیش نیز در مجلس و در جریان بررسی طرح تفحص از شهرداری تهران انجام داد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم ادامه داد: اقدامات قالیباف در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، از طریق نفوذی که در میان برخی نمایندگان داشت و رانت‌هایی که احتمالاً برای آن‌ها ایجاد کرد، مانع از به ثمر رسیدن این طرح تفحص شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سوال ما از آقای قالیباف این است که احیاناً اگر کسی مداح نباشد، نباید کار کند و استخدام شود؟ آیا کسی که مثلاً ورزشکار است، خانواده ندارد. آیا زن و بچه کسانی که مداح نیستند، گرسنه نمی‌شوند و از گشنگی نمی‌میرند. اگر کسی مداح نبود، حق ندارد زندگی کند!

او همچنین به ادعای قالیباف برای پرداخت یارانه نقدی و افزایش سه‌برابری آن اشاره کرد و گفت: قالیباف درحالی می‌گوید یارانه نقدی را سه‌برابر افزایش داده و به هر شهروند، ۱۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهد که اساساً این مسئله مغایر قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هیچکس حق ندارد و مجاز نیست یارانه را افزایش بدهد. چرا که برای افزایش یارانه ناچار به افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. هیچکس حق ندارد بدون اجازه مجلس نرخ حامل‌های انرژی را افزایش دهد و مجلس این اجازه را نه‌تنها به قالیباف، بلکه به هیچکس نمی‌دهد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فقط در شرایطی می‌توان یارانه‌ها را افزایش داد که حامل‌های انرژی گران شوند و مجلس این اجازه را به هیچکس نخواهد داد. قالیباف باید بجای این اظهارات بی‌پشتوانه، ابتدا دو برگ قانون هدفمندی یارانه‌ها را بخواند و بعد به مردم وعده‌های دروغین بدهد.

وي در پایان و در پاسخ به این سوالی درباره منظور و مفهوم «انتقام‌جویی» که به‌عنوان انگیزه اصلی قالیباف از اعلام کاندیداتوری و حضور در عرصه انتخابات عنوان شد، گفت: قالیباف در سال ۹۲ و پس از آن ماجرای «گازانبری» در مناظره‌ها، کینه به دل گرفته و حال سعی دارد باحضور مجدد با شیوه «گازانبری»، اتفاق ناشی از ماجرای «گازانبری» در انتخابات قبل را جبران کند.

2727

 

 

کد N1687560

وبگردی