آفتاب

خدری: سخت است مردم باور کنند ریاست‌جمهوری و خدمت به امام رضا به یک اندازه معنوی است

خدری: سخت است مردم باور کنند ریاست‌جمهوری و خدمت به امام رضا به یک اندازه معنوی است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی معتقد است اگرچه نمی‎توان نیت افراد را فهمید اما برای مردم سخت است باور کنند ریاست‌جمهوری و خدمت به امام رضا به یک اندازه معنوی است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفت و گو با خبرآنلاین درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و مقایسه جایگاه بالاترین مقام اجرایی کشور با جایگاه معنوی تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: من نمی‎توانم کلام آقای رئیسی را تفسیر کنم شاید ایشان یک تعبیر معنوی از جایگاه ریاست جمهوری دارند اما واضح است که هر دو جایگاه معنوی نیست. ریاست جمهوری قطعا نماد قدرت است.
نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه داد: آنچه درباره ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس و وزارت به اذهان عمومی خطور می کند و در ذهن غلبه دارد؛ موضوع در قدرت بودن چنین جایگاه‎هایی است.
او گفت:‌ ممکن است انسان به درجه ای برسد که به لحاظ معنوی بین این دو جایگاه اختلافی نبیند و هر دو را خدمت به مردم ببیند. یعنی به یک جایگاهی برسد که فقط خدا و خدمت به خلق را ببیند، اگر منظور آقای رئیسی این بوده که تناقضی ندارد اما باورش برای مردم سخت است که جایگاه ریاست جمهوری و خدمتکار امام رضا بودن را به یک اندازه به لحاظ معنوی نگاه کنند.
خدری تاکید کرد:‌ همین حالا هم پزشکان یا افراد صاحب منصبی داریم که بدون اینکه کسی متوجه شود، هفته ای یک روز می روند و به عنوان خادم به امام رضا خدمت می کنند.
وی با بیان اینکه در کل امیدوارم هر چه که هست ختم به خیر شود، اظهار کرد: بعضی از منتقدان می گویند آقای رئیسی از زمانی که به جایگاه تولیت رفته بنایش این بوده که کاندیدای ریاست جمهوری شود و لذا رفتار و گفتار و کردارش در این راستا بوده؛ اما من خودم از آنجا که در دستگاه قضا بودم و ایشان را از نزدیک می شناسم و با توجه به سلامت نفسی که از ایشان سراغ دارم، بعید می‎دانم. هر چه که هست ما نمی توانیم نیت افراد را حدس بزنیم.
27213

 

 

کد N1687507

وبگردی